شنبه 6 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قسمت پایانی «هری پاتر» سرآمد فیلم‌های تابستانی، ایلنا

«هری پاتر و قدیسان مرگ: قسمت اول» دركنار فیلم‌های قدیمی«کاگبورن خروسه»، «گالیور»، «یوگی خرسه»، «خانواده فوکر» و «نارنیا») در تعطیلات تابستانی اکران مي‌شوند.

آسوشییتد پرس نوشت: «هری پاتر و قدیسان مرگ: قسمت اول» درواقع آغازی بر پایان یکی از چشمگیرترین پروژه‌های هالیوود است. یک تلاش ده ساله برای اقتباس سینمایی رمان‌های «جی. کی. رولینگ» درباره یک پسرک جادوگر، آن هم پیش از آن که دانییل ردکلیف و هم بازیگرانش سن‌شان از شخصیت هری پاتر بیشتر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در قسمت پایانی این فیلم که در دو بخش ساخته شده (قسمت اول در ماه نوامبر و قسمت بعدی در ماه جولای سال آینده اکران می‌شود)، هری پاتر و دوستانش (هرمییون و رون) از مکان امن مدرسه جادوگری «هاگ وارت» خارج می‌شوند و به سراغ دشمن خود (والدرمورت شیطانی) می‌روند تا او را از پا درآورند.
دانییل ردکلیف، بازیگر نوجوان این فیلم، از همان اول تلاش کرد تا قسمت پایانی این فیلم در دو بخش ساخته شود.

بنا به گفته او، قسمت‌های قبلی داستان هری پاتر پیرنگ‌های فرعی و ثانویه داشتند که فیلمساز به راحتی می‌توانست آنها را حذف کند ولی کتاب پایانی (قدیسان مرگ) دارای جزئیات مهمی بود که نمی‌شد حذفشان کرد: در قسمت پایانی فقط سه شخصیت وجود دارد و همه اتفاقات هم در آن رخ می‌دهد.

بنابراین نمی‌شد چیزی را از داستان حذف کرد و درعین حال هم داستان عوض نشود. نمی‌شد کل داستان را در یک فیلم نشان داد و درعین حق کلام را درباره داستان توی کتاب ادا کرد، و تنها راه باقی مانده این بود که یک فیلم 6 ساعته ساخته شود.

ردکلیف مي‌گويد: من می‌دانم طرفداران هری پاتر از دیدن فیلم 6 ساعته هری پاتر خوشحال می‌شوند، ولی ما فیلم را برای مخاطبان مختلف می‌سازیم، مثلا علاقمندان معمولی سینما که شاید سری کتاب‌های هری پاتر را نخوانده باشند.

بنابراین مجبوریم که این فیلم را برای همه مخاطبان بسازیم و به کتاب هم وفادار باشیم و برای این منظور باید فیلم را در دو بخش بسازیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016