چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار اهالی خانه سينما با مشايی درباره مسائل سينمای ايران و موضوع جعفر پناهی و محمد رسول اف، ايسنا

«ديدار روز گذشته ـ ۲۱ دی ماه ـ اهالی سينما با رحيم مشايی به دعوت خانه سينما نبوده است.»

فرهاد توحيدی رئيس هيات مديره خانه سينما در گفت‌وگويی با خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی اين ديدار توضيح داد:با يک مجموعه اقتصادی برای انجام طرح‌های مشترک که مربوط به رفاه و تامين اجتماعی اعضاء خانه سينماست، در حال مذاکره و گفت‌وگوهايی درباره کارآفرينی هستيم. اين دوستان اصرار داشتند به دليل اينکه مسوولان دولتی به خصوص رئيس کميسيون فرهنگی دولت آقای مشايی در اين زمينه نقش موثری دارند،در جريان اين فعاليت قرار بگيرند و در ادامه راه از تسهيلات دولتی در اين زمينه استفاده شود.

وی تصريح کرد:آقای مشايی به دعوت آن دوستان مجموعه اقتصادی در جلسه شرکت کرده‌اند و ما هم استقبال کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




توحيدی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو درباره‌ی موارد مطرح شده در جلسه توضيح داد: صحبتهای شفاف،صريح و مفصلی درباره مسائل روز سينما از جمله شورای عالی سينما، امنيت شغلی، ‌مساله آقايان جعفر پناهی ومحمد رسول‌اف انجام شد، ايشان هم پاسخ کلی داشتند. اما آنچه مورد نظر ما بود، اين بود که ايشان قطعا بر اساس همين درخواست‌ها در حوزه کاريشان که امکانات اجازه می‌دهد، وارد عمل شوند و همچنين مسائلی که به سياست‌های کلان فرهنگی ارتباطی ندارد را حل کنند.

رييس هيات مديره خانه سينما به موارد مطرح شده در زمينه پناهی و رسول‌اف اشاره کرد و گفت: آقای مشايی در زمينه مساله آقای پناهی و رسول‌اف قول مساعد دادند و گفتند آقای رئيس‌جمهور هم پيگير اين ماجراست و خبرهای خوبی خواهيم شنيد.

وی مسائل رفاهی و حوزه امنيت شغلی را از ديگر مسايل مطرح شده در اين جلسه برشمرد و به ايسناگفت:گفتگوی مفصلی انجام شد و ايشان قول مساعد دادند. البته درباره شورای عالی سينما هم کمی صحبت شد که ايشان هم معترف بودند که فعلا ترکيب شورای عالی سينما مناسب نيست و در اين زمينه بايد تجديدنظر شود.

رييس هيات مديره خانه سينما تصريح کرد:ما هم معتقد بوديم نه به خاطر اينکه از خانه سينما کسی در اين جلسات حضور ندارند، بلکه معتقديم بايد کسانی که مسائل سينما را می شناسند و برنامه و راهکار در اين زمينه دارند و با اين مسايل نزديک‌تر هستند،در جلسات حضور داشته باشند.

توحيدی درباره نتايج جلسه‌ی ديشب سينمايی‌ها با مشايی گفت:آقای مشايی در همه حوزه‌ها قول پيگيری دادند و باز اميدواريم ايشان را ببينيم و مسائل مطرح شده را پيگيری کنيم. به هر حال ارتباط مستقيم‌تری برقرار شده و ما به پيگيری‌هايمان ادامه می‌دهيم.

رييس هيات مديره خانه سينما درباره افراد حاضر در جلسه گفت: هيات مديره چهره‌های شاخصی هنری را دعوت کرد، البته اين به اين معنا نيست که ديگران از اين ويژگی برخوردار نيستند بلکه به دليل محدوديت مکانی از کسانی دعوت کرديم که سابقه صنفی دارند و با مسائل سينما به طور عينی‌تری آشنا هستند.

توحيدی گفت:مجموعه مهمانهای حاضر در اين جلسه را حدود ۴۰ نفر دانست که از طرف خانه سينما ۲۴ نفر و بقيه از طرف آن مجموعه اقتصادی ـ که نخواست نامش اعلام شود ـ و آقای مشايی و همراهانشان بودند.

وی حضور ليلا حاتمی و ليلی رشيدی را در اين جلسه رد کرد و گفت: همه اعضای هيات مديره و مديرعامل خانه سينما،به دليل جايگاه صنفی که دارند در اين جلسه شرکت کردند.

وی ترجيح داد؛ ليست کامل هنرمندان حاضر در جلسه را خودش اعلام نکند.

به گزارش ايسنا، گفته می‌شود عزت الله انتظامی، پرويز پرستويی، فرشته طائرپور، مهدی فخيم‌زاده و ... از هنرمندان حاضر در اين جلسه بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016