سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع سالانه ۱۲۰ فقره آتش سوزی در جنگل های گلستان، مهر

گرگان - خبرگزاری مهر: مديرکل منابع طبيعی گلستان گفت: سالانه بين ۱۰۰ تا ۱۲۰ آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان رخ می دهد که اجتناب ناپذير است.

حميد سلامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: عمده ترين عامل آتش سوزی حضور فيزيکی مردم در اين مناطق از جمله دامداران، کشاورزان و عموم مردم است.

وی اظهارداشت: سال گذشته در دو هزار و۷۶۰ هکتار از جنگلهای گلستان آتش سوزی رخ داد که بيشترين اين آتش سوزی در شهرستان مينودشت با دو هزار و۱۶۴هکتار بود و ۳۲۲ هکتار نيز در عرصه های جنگلی علی آباد رخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اينکه ۱۰۰ درصد عرصه های جنگلی دچار حريق نمی شود افزود: در عرصه های جنگلی پهن برگ تنها لاشه برگ ها و درختان خشک و افتاده می سوزد و گاهی ارتفاع لاشه برگ ها در عرصه های پهن برگ به ۳۰ سانتی متر هم می رسد.

سلامتی عنوان کرد: در جنگل های پهن برگ که تراکم نهال زياد است احتياج به نهال کاری نيست ولی در جنگل های سوزنی برگ که آتش سوزی ۱۰۰ درصد خسارت وارد می کند نهال کاری انجام می شود.

بيشترين آتش سوزی در شرق استان رخ می دهد

مديرکل منابع طبيعی گلستان در ادامه با اشاره به اينکه امسال در غرب استان با توجه به رطوبت بالا، آتش سوزی کمتری نسبت به شرق استان داشتيم گفت: در شش ماهه اول امسال بيشترين آتش سوزی در آزاد شهر،راميان ومينودشت رخ داده است.

وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری در ۱۷هکتاراز عرصه های جنگلی که بيش از ۲۴ نقطه استان را شامل می شود، آتش سوزی رخ داده است.

مديرکل منابع طبيعی استان با بيان اينکه در برخی نقاط رودخانه ای در استان حوضچه های آبگيری برای بالگردها برای اطفای حريق ايجاد شده است گفت: اين حوضچه ها هرکدام ابعادی ۶ در ۶ دارند و تا شعاع پنج کيلومتری خود را هم پوشش می دهند که هر حوضچه ۷۵۰متر مکعب ظرفيت آب دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016