شنبه 20 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلیس فتا هشدار داد: به سایت‌های همسریابی اینترنتی اعتماد نکنید، فارس

خبرگزاری فارس: معاونت اجتماعی پلیس فتا گفت: تا زمانی که ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم از سوی مسئولان مربوطه اعلام نشده است از مراجعه به اینگونه سایت‌ها افراد پرهیز و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکنند.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، فریب با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سایبری بسیار آسان است که علت اصلی آن پنهان ماندن هویت‌های واقعی است و افراد می‌توانند با مدارک جعلی و هویت دروغین در این سایت‌ها عضو شوند و خود را در قالب افرادی دیگر نشان دهند.

در همین راستا معاونت اجتماعی پلیس فتا بیان داشت: زنان و دختران بسیاری از طریق سایت‌های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنها به مراکز خاص برای سوء استفاده از آنان فراهم شده است و امکان پیگیری در برخی موارد ممکن نیست، زیرا کلاهبرداران با مدارک جعلی عضو شده و در اکثر موارد در قوانین اولیه سایت عنوان شده است که آنها هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال افراد و مشخصات و رفتار و عملکردشان ندارند.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که بسیاری از این سایت‌ها کلاهبردار هستند بیان داشت: مسئله بعدی که می‌توان در مورد سایت‌های همسریابی عنوان کرد این نکته است که افراد زمانی که وارد این صفحات می‌شوند گزینه ثبت نام رایگان را مشاهده می‌کنند. اما پس از ثبت نام به دلایل انواع عضویت، مبالغی ار آنها دریافت می‌شود تا بتوانید اطلاعات افراد دلخواه را مشاهده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه دارد: ممکن است بیشتر این اطلاعات ساختگی باشد و صرفاً جهت کلاهبرداری از افراد تهیه شده باشد لذا اخاذی از فرد به بهانه پخش تصاویر خصوصی رد و بدل شده و اطلاعات شخصی افراد می‌تواند یکی دیگر از تهدیدات این نوع سایت‌ها به حساب آید.

معاونت اجتماهی پلیس فتا به کاربران این گونه سایت‌ها توصیه کر: تا زمانی که ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم از سوی مسئولان مربوطه (وزارت ارشاد و ورزش و جوانان) اعلام نشده است از مراجعه به اینگونه سایت‌ها افراد پرهیز کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016