شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمایشگاه کتاب تهران نسبت به بضاعت خودش موفق بوده است

رئیس مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی گفت: عمر نمایشگاه ما تنها 25 سال است و به تناسب این مدت، نسبت به بسیاری از نمایشگاه‌های دنیا موفق بوده است، اما معتقدم مکان برگزاری آن باعث شده که این نمایشگاه نتواند به شکل شایسته‌ای دیده شود.

علی زارعی نجفدری، مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه انتشارات علمی و فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم بررسی واقع بینانه آسیب‌های وارد بر25 دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: باید ببینیم نمایشگاه کتاب از منظر کدام واقعیت و پارامتر مورد بررسی و آسیب شناسی ما قرار گرفته است تا بتوانیم به یک بررسی آسیب‌شناسانه صحیح دست پیدا کنیم؛ چون گاهی نمایشگاه را نسبت به حرکت‌های فرهنگی منطقه مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم و گاهی نسبت به نمایشگاه‌های برجسته کتاب در جهان.

وی ادامه داد: به زعم من اگر از منظر انتظارات نظام اسلامی که خمیرمایه فرهنگی دارد و نیز از منظر منویات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) و نیز خواست و شان مردم در نظام اسلامی به نمایشگاه کتاب نگاه کنیم، باید گفت که ما بسیار عقبیم و کارهای بر زمین مانده زیادی را نیز پیش رو داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زارعی نجفدری افزود: نمایشگاه کتاب ما نسبت به برخی از نمایشگاه‌های کتاب در جهان جلوتر است. عمر نمایشگاه ما با بضاعت فعلی تنها 25 سال است و به تناسب این مدت حضور نسبت به بسیاری از سایر نمایشگاه‌ها موفق بوده است، اما معتقدم مکان برگزاری آن باعث شده که این نمایشگاه نتواند به شکل شایسته‌ای دیده شود.

وی ادامه داد: مکان برگزاری فعلی نمایشگاه باعث شده بسیاری از فعالیت‌های ناشران در نمایشگاه کتاب دیده نشود و زمینه بروز و ظهور آنها فراهم نشود. به نظر البته محیط قبلی هم برای نمایشگاه کتاب مناسب نبود و فضای آن غیرفرهنگی بود؛ پس باید قبل از هرچیز برای این موضوع فکری کرد.

زارعی در ادامه به موضوع هدفگذاری برای حضور مخاطبان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برخی نمایشگاه‌های کتاب در جهان در دنیا با هدف خرید و فروش و برخی با هدف معرفی ناشران و برخی نیز با حضور معرفی نویسندگان برگزار می‌شوند که در مورد نمایشگاه ما این مساله بر محور فروش واقع و ایجاد می‌شود؛ پس لازم است که تمام امکانات نمایشگاه و نیز فضا و شیوه استقرار ناشران در آن نیز بر همین مبنا سازماندهی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016