دوشنبه 18 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چگونگی حل "مشکل تفکيک مجريان زن و مرد در تلويزيون" از زبان يک تهيه کننده برنامه مذهبی


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ تهيه‌کننده برنامه معارفی «سمت خدا» درباره‌ی اجرايی شدن طرح تفکيک مجريان زن و مرد در گفت‌و‌گو‌های تلويزيونی، گفت: نگاه ما اين است که تلويزيون جمهوری اسلامی بايد يک سری از مسايل را رعايت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عبدالمجيد رکنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تاکيد کرد: در اسلام ارتباط بين زن و مرد حرام است و بايد در حد ضرورت انجام شود. وقتی تلويزيون مجری زن و مرد به اندازه‌ی کافی دارد چه اشکالی دارد اگر دست کم وقتی می‌خواهيم يک حرف دينی بزنيم اين مسايل را رعايت کنيم.

او ادامه داد: افق اسلام می‌گويد بهتر است که رابطه‌ی زن و مرد در حد ضرورت باقی بماند. اگر در تلويزيون جمهوری اسلامی يا برنامه‌های دينی که بايد نگاهش دينی باشد و دين در آن‌ها حاکم باشد، زن و مرد تفکيک شده باشند بهتر است.

اين تهيه‌کننده در پاسخ به پرسش ايسنا که در برنامه‌های تک مجری از جمله همين برنامه «سمت خدا» بايد چه تمهيدی انديشيده شود؟ گفت: ما در برنامه‌ی خودمان خيلی وقت است که حتی ميهمان خانم هم نداريم اما اگر برنامه‌هايی ميهمان خانم داشته باشند، می‌توان با دو مجری همزمان مشکل را حل کرد.

او سپس به نگاه دکوری به حضور يک زن و يک مرد در تلويزيون اشاره کرد و گفت: نگاهی که ميهمان يا مجری مرد و زن هستند، نگاهی دکوری است و مثلا تلويزيون می‌گويد اگر يک زن و مرد در کادر حضور داشته باشند، کادر قشنگ‌تری بسته می‌شود. اما معمولا نگاهی که به چنين برنامه‌هايی می‌شود نگاه دکوری است تا ترکيب تصوير قشنگ‌تر باشد.

تهيه‌کننده برنامه «سمت خدا» در بخش ديگری از اين گفت‌و‌گو با اشاره به اينکه برنامه‌اش پنجمين برنامه‌ی مذهبی پربيننده تلويزيون است، ادامه داد: اين برنامه، يک برنامه گفت‌و‌گو محور ساده است که از نگاه خيلی‌ها ممکن است ملال‌آور و خسته‌کننده باشد و در ۵۰ دقيقه برنامه‌ای که روی آنتن داريم فقط يک وله وجود دارد؛ به اعتقاد من اصل، هدف و محتوا است. مردم دنبال محتوا هستند.

وی تاکيد کرد: اما کسانی به دنبال دکور قشنگ‌تر هستند و در تفکرات خودشان فکر می‌کنند دکور قشنگ‌تر برنامه‌شان را جذاب‌تر می‌کند. آن‌ها به اين که مردم چه می‌خواهند توجه نمی‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016