چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اجتماعی قوه قضاییه: ارتقای سرمایه اجتماعی مهمترین ركن پیشگیری از جرایم است

سنندج- 'محمد باقر ذوالقدر' معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تلاش برای باز اجتماعی شدن مجرم و ارتقای سرمایه اجتماعی مهمترین اركان پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذوالقدر روز سه شنبه در جشنواره ملی مسجد، پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماعی در سنندج افزود: جرم و ارتكاب به آن یكی از مهمترین مسایل زندگی بشر امروز به شمار می رود.

وی با بیان اینكه جرم پدیده تازه ای نیست و همواره كجروی ها، عصیان، گناه و انحراف در زندگی بشر وجود داشته است، اظهار داشت: آنچه كه امروز آسیب های اجتماعی را به مساله ای مهم تبدیل كرده، كثرت و وسعت جرایم در جامعه است.

به گفته وی، بر اساس اعلام سازمان ملل آمار رشد جرایم پنج درصد عنوان شده كه این آمار چند برابر رشد جمعیت جهانی است و اگر این روند ادامه پیدا كند، زندگی بشریت با تهدیدی جدی روبه رو خواهد شد.

ذوالقدر، انگیزه، فرصت انجام و ابزار ارتكاب جرم را سه عامل شكل‌گیری جرم عنوان كرد و افزود: مهم‌ترین بعد پیشگیری از وقوع جرم، پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی است كه انگیزه ارتكاب جرم را كاهش می‌دهد.

وی با بیان اینكه ارتقای سرمایه اجتماعی یكی از اركان پیشگیری از جرایم است، افزود: سرمایه اجتماعی دارای چهار ركن اعتماد، انسجام، مشاركت و انضباط اجتماعی است كه ارتقای آن پیشرفت كشور و جلوگیری از جرایم را به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح كرد: گسترش جرایم هویت و فرهنگ جوامع را تهدید، امنیت و آسایش مردم را مخدوش و توسعه و پیشرفت كشورها را دستخوش كندی و توقف خواهد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تغییر شیوه زندگی بشر را یكی از دلایل رشد فزاینده جرم در جامعه عنوان كرد و گفت: بشر امروز با روی آوری به فرهنگ منحط غرب زندگی خود را دستخوش تغییراتی اساسی كرده است و این تغییر رویه جامعه را با آسیب های اجتماعی فروانی روبه رو می كند.

ذوالقدر با اشاره به اینكه علم خود بنیاد و بریده از وحی علت اصلی این تغییرات است، خاطر نشان كرد: اگر بشر به عوارض ناشی از این تغییرات آگاهی پیدا نكند، این مساله در آینده به اصلی ترین تهدید برای جامعه و زندگی بشریت تبدیل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016