شنبه 10 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک سوم بیماران در بخشهای روانی برای ترک اعتیاد بستری می شوند

مدیر گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری - مامایی شهیدبهشتی با اعلام اینکه یک سوم بیماران در بخشهای روانی برای ترک اعتیاد بستری می شوند، گفت: درمان اعتیاد یک کار تیمی است و اگر روان پرستار در تیم درمان ترک اعتیاد نباشد درمان ناقص می ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرح دخت رنجبر اظهارداشت: در تیم درمان ترک اعتیاد روانپزشک، روانشناس، روان پرستار، کاردرمانگر و... حضور دارند و درمان اعتیاد یک کار تیمی و گروهی است.
وی ادامه داد: از هر 30 بیمار بستری در بخش روان بیمارستان حداقل 10 نفر مربوط به ترک اعتیاد است و ترک اعتیاد و مراقبتهای پس از آن برای ورود فرد به جامعه از وظایف یک روان پرستار است.

این روان پرستار با تاکید بر نقش روان پرستاران در پیشگیری و درمان اعم از بستری و سرپایی و حتی بازگشت بیمار به خانواده و جامعه، افزود: پرستار می تواند در 3 سطح پیشگیری اعتیاد موثر باشد.

رنجبر خانواده درمانی را یکی از تخصصهای روان پرستاران برشمرد و افزود: روان پرستار با خدمات مشاوره ای در جامعه، مدارس و دانشگاه می تواند نقش پیشگیری را داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون کمیته مشاوره دانشجو در دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی برای ارائه مشاوره به دانشجویان راه اندازی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رنجبر با اشاره به معضل اعتیاد در میان دانشجویان و در خوابگاهها گفت: روان پرستار با ارائه خدمات مشاوره ای می تواند از بروز این پدیده خانمانسوز جلوگیری کند.

مدیر گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی یادآور شد: پرستاران در گروه درمانی، خانواده درمانی، درمان فردی و روان درمانی نقش موثر دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016