چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده مردم تهران: روابط دختران و پسران در انجمن‌ها و NGOها بايد كنترل شود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن تاكيد بر لزوم استفاده حداكثري از سازمان‌ها و انجمن‌هاي مردمي و خوداتكاء، گفت: به دليل حجم بالا و تكثر بسيار زياد امور در كلانشهري مانند تهران، بسياري از مسائل روي زمين مي‌ماند كه وجود چنين نهادهايي مي‌توان آنها را سامان داد.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين طلا در همايش «جوانان ديروز، امروز و فردا» كه عصر سه‌شنبه با حضور استاندار تهران و جمعي از جوانان موفق و منتخب استان برگزار شد، به برخي از مشكلات و معضلات NGOها اشاره كرد و افزود: متاسفانه چنين نهادهايي در كشور به درستي تعريف نشده‌اند و به همين دليل سازمان و يا وزارتخانه‌اي كه وظيفه ساماندهي آنها را بر عهده داشته باشد نيز مشخص نشده است.

وي ادامه داد: در شهري مانند تهران كه به يك كلانشهر تبديل شده ولي زيرساخت‌هاي آن به شكل متناسب رشد نكرده است، نظارت بر انجمن‌هاي خودمختار بسيار سخت و در بعضي موارد انجام نشدني است.

فرماندار سابق تهران افزود: ورود به حوزه‌هاي اقتصادي و سياسي براي اين انجمن‌ها ممنوع است و در صورت ورود به چنين مباحثي، هم براي خود و هم براي جامعه صدمه و گزند به وجود مي‌آيد كه در سال 88 و حوادث آن بعضي از اين معضلات را ديديم.

به گفته طلا، همچنين بايد در راه سالم‌سازي روابط در اين نهادها بكوشيم و سعي كنيم روابط دختران و پسران در چنين فضاهايي كنترل شود، تا خدايي ناكرده در اين قسمت نيز با مشكلي مواجه نشويم.

نماينده مردم تهران در ادامه سخنان خود، به برخي از ويژگي‌هاي جوانان اشاره كرد و گفت: عدالت‌طلبي و عدم وابستگي به مسائل دنيايي، شهامت و نترسي و همچنين انرژي بالا از خصوصيات جوانان است كه آنها را از ديگران متمايز مي‌كند.

به اعتقاد طلا، البته انرژي بالا هم مي‌تواند يك فرصت باشد و هم يك تهديد. در صورتي كه توان جوانان را در راه‌هاي درست و معقول به كار بگيريم، كشور رو به سوي توسعه قدم برمي‌دارد ولي در صورت رها كردن آنها، جامعه دچار بحران خواهد شد.

طلا در بخش ديگري از سخنان خود به 250 هزار شهيد كه در راه انقلاب اسلامي به شهادت رسيده‌اند اشاره و خاطر نشان كرد: 80 درصد از اين شهيدان، جوانان زير 30 سال بودند و اگر قرار است از كسي تجليل شود، آنها شايسته‌ترين افراد هستند.

نگران قرارگيري نام "جوانان" در كنار "ورزش" بوديم

وهاب فرهمند، مديركل ورزش و جوانان استان تهران نيز در اين نشست در سخناني گفت: در ابتدا كه نام جوانان در كنار ورزش قرار گرفت، نگران بوديم مبادا حوزه مهم و حياتي جوانان، تحت تاثير مقوله ورزش كم‌رنگ شود، اما خوشبختانه چنين نشد و براي جوانان نيز كارهاي ارزنده‌اي صورت گرفت.

وي ادامه داد: در اين زمينه شوراي استاني را فعال كرديم و با همكاري استانداري، اداره متبوع برنامه‌هايش را با قدرت پيگيري مي‌كند و در جلسات همفكري كه برگزار مي‌كنيم بهترين راه‌حل پيگيري و اجرا خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرهمند به جايگاه خطير جوانان نسل سوم انقلاب نيز اشاره كرد و گفت: نسل اول انقلاب در عرصه نبردهاي دشوار فيزيكي و مسلحانه با دشمن روبرو شد، اما امروز شرايط بسيار پيچيده و سخت‌تر است و نبرد در جبهه‌هاي مجازي و پنهان ادامه دارد كه البته خوشبختانه نسل جديد به خوبي از پس اين مرحله خطير برآمده است.

فرهمند در پايان تاكيد كرد: اين جلسه سرآغازي خواهد بود براي برگزاري نشست‌هاي مختلف ميان مسوولين و جوانان، تا بتوانيم از توان‌هاي جوانان كشورمان حداكثر استفاده را ببريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016