شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانش‌آموزان نباید صرفاً لباس تیره بپوشند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان نباید صرفاً لباس تیره بپوشند، گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد که در پوشش دانش‌آموزان تنوع وجود ایجاد کرد و می‌توان زیبایی و مسائل اخلاقی در کنار یکدیگر رعایت شود.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با تأکید بر الگوبرداری دانش‌آموزان از معلمان اظهار داشت: اکثر دانش‌آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی و راهنمایی در انتخاب نوع رفتارهای فردی و اجتماعی از معلم خود الگوبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر معلم مغایر با آنچه که به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد، رفتار کند یا حتی لباس بپوشد،

آموزش وی هیچ‌گونه تأثیرگذاری بر دانش‌آموزان نخواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقد نیستیم که دانش‌آموزان باید صرفاً لباس با رنگ تیره بپوشند، افزود: هیچ مشکلی وجود ندارد که در پوشش دانش‌آموزان تنوع وجود داشته باشد و می‌توان زیبایی و مسائل اخلاقی در کنار یکدیگر رعایت شود.

*اهمیت ضابطه‌مندی پوشش معلمان

احمدی لاشکی اضافه کرد: با توجه به اینکه معلمان به عنوان الگو، نزد دانش‌آموزان مطرح هستند، از این جهت مناسب است تا ضابطه‌ای که در نوع پوشش دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است را با میزانی تعدیل و به نوعی دیگر در سطح معلمان اجرا کرد.

وی اضافه کرد: اگر کسی که آموزش می‌دهد و فردی که آموزش می‌بیند با یگدیگر همراه شده و متناسب با هم رفتار کنند، در این صورت می‌توان به نتیجه مطلوب و هدف اصلی که تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه است، رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*لباس معلم باید دانش‌آموز را به داشتن حجاب ترغیب کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «تعیین ضابطه و فرم پوشش خاص برای معلمان تا چه حد امکان‌ پذیر است؟» گفت: ایجاد ضابطه در نوع پوشش معلمان ناممکن نیست اما سخت است، مخصوصاً برای معلمان مرد به دلیل اینکه تا به حال در خصوص نحوه و نوع پوشش معلمان مرد فعالیتی صورت نگرفته است؛ بر این اساس تعیین ضابطه برای معلمان مرد به نسبت معلمان زن سخت‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده معلمان از پوشش زیبا و با رنگ‌های روشن، تصریح کرد: پوشش معلم را در صورتی می‌توان مناسب دانست که علاوه بر رعایت حجاب بتواند موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموز شده و دانش‌آموز را نسبت به استفاده از لباس‌های پوشیده ترغیب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016