چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لزوم ساماندهي سالمندان متكدي و بي‌خانمان

ريیس اداره بهداشت روان وزارت بهداشت با بیان اینکه تقويت عزت نفس سالمندان موجب ارتقاي سلامت روان آنها مي‌شود، گفت: تامين مسكن يكي از مشكلات عمده‌اي است كه موجب نگراني آنان مي‌شود.

دكتر عباسعلي ناصحي در گفت وگو با خبرنگار سلامت ايسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به مشكلاتي كه سالمندان در زمينه سلامت روان دچار مي‌شوند، گفت: عزت اجتماعي سالمندان در سلامتي روان آنها تاثيرگذار است.

وي در ادامه كاهش اعتماد به نفس را از مشكلاتي كه سالمندان بطورطبيعي با آن مواجه هستند دانست و افزود: در سالمندان كاهش اعتماد به نفس كه به دليل بازنشستگي و كاهش وظايف و عملكرد آنان ايجاد مي شود با تصورعدم كارآمدي و تحليل توانايي جسمي آنها و ابتلاي احتمالي آنها به بعضي از بيماري‌ها بوجود مي‌آيد.

دكتر ناصحي از دست دادن عزت اجتماعي سالمندان را زمينه ساز بروز افسردگي و ايجاد مشكلات رواني عنوان كرد و افزود: تقويت عزت نفس سالمندان موجب ارتقاي سلامت روان آنها مي‌شود.

وي يادآور شد: استفاده مطلوب از تجربه سالمندان با مشاركت در تصميم گيري‌ها و رسيدگي به مشكلات اجتماعي و اقتصادي و مشكلات جسمي آنها، موجب ارتقا عزت نفس آنها مي‌شود.

ريیس اداره بهداشت روان وزارت بهداشت با تاكيد بر نقش سلامتي سالمندان در توسعه پايدار كشور گفت: در اختيار گذاشتن تجربيات سالمندان و انتقال آنها به ديگران، همكاري با انجمن‌هاي مردمي، مشاركت در امور خيريه و ادامه دادن فعاليت‌هاي شغلي در حد كفايت و توان علاوه بر حفظ سلامتي سالمندان، موجبات احساس مثمر ثمر بودن را در آنان فراهم مي‌كند.

وي با تاكيد بر نقش كليدي سياستگذاران و مسئولان عالي‌رتبه كشوري در حمايت از برنامه‌هاي سلامت سالمندان خاطرنشان كرد: مسئولان بايد با ايجاد خدمات سلامت روان به صورت در دسترس و ارزان براي سالمندان در تمامی سطوح جامعه و ارزيابي و شناسايي اختلالات رواني، درمان و مراقبت بيماران رواني سالمند، آموزش و ارتقاء سطح فرهنگي سالمندان، تقويت و گسترش پوشش بيمه، ايجاد تسهيلات رفاهي و تفريحي براي آنان و همچنين ايجاد امكان اشتغال به كار سالمندان پس از بازنشستگي از آنان حمايت كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دكتر ناصحي با اشاره به اينكه تامين مسكن از مشكلات عمده‌اي است كه موجب نگراني آنان مي‌شود، گفت: تأمين مسكن براي سالمندان فاقد مسكن و رسيدگي به وضعيت آسايشگاه‌هاي سالمندان و استانداردسازي آنها از مهمترين اقداماتي است كه بايد با طرح برنامه‌هاي لازم در اولويت برنامه‌هاي مسئولين كشور قرار گيرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: نياز به ساماندهي افراد سالمند متكدي و بي‌خانمان خياباني نيز در جامعه كنوني بيش از پيش احساس مي‌شود كه با فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهي مردم جهت حفظ منزلت و جايگاه ارزشمند سالمندان در جامعه موجبات تعادل فكري و روحي آنان را فراهم مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016