چهارشنبه 11 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارز دانشجويی برای دو دوره تحصيلی حذف می‌شود

خبرآنلاين ـ آموزش - درحالی که رييس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که ارز دانشجويی و بيماران قطع نشده است، اما ارسلان فتحی پور، رييس کميسيون اقتصادی مجلس خبر از حذف ارز برای دوره های کاردانی و کارشناسی زده است.


به گزارش خبرآنلاين؛ وزارت علوم پيش از اين گفته مخالف حذف ارز دانشجويی است، هرچند که اگر حذف هم شود کاری از دستش بر نمی آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با اين حال فتحی پور به نسيم آنلاين گفته است: "سالانه ۱۰ ميليارد دلار ارز دانشجويی اختصاص می‌يابد که فقط نيمی از آن مربوط به دوره‌های تکميلی است."

اين تغيير موضع رييس کميسيون اقتصادی مجلس، پس از واکنش های دو روز گذشته مديرکل بورس وزارت علوم مطرح می شود که از مخالفت وزارت علوم با حذف ارز دانشجويی حرف شده بود.

حسن مسلمی نائينی مدير کل اداره کل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم درباره حذف ارز دانشجويی به خبرآنلاين اعلام کرد که فعلا صلاح نيست تصميمی برای حذف ارز دانشجويی گرفته شود و به نظر من ارز دانشجويی از ارزهای غير ضروری محسوب نمی شود و نبايد حذف شود:ما در وزارت علوم تنها اسامی کسانی که در سامانه نشا ثبت نام می کنند را تاييد می کنيم و دانشجو بودن آنها را به بانک مرکزی اعلام می کنيم و پرداخت ارز دانشجويی وظيفه بانک مرکزی است،و نه وظيفه ماو اگربانک مرکزی بخشنامه دهد که ارز دانشجويی بايد حذف شود ما هم نمی توانيم کاری کنيم درست مانند زمانی که دانشجويان در گرفتن ارز از بانکها مشکل داشتند و کاری از دست ما ساخته نبود.

همچنين امروز بهمنی رييس کل بانک مرکزی اعلام کرد ارز دانشجويی حذف نشده است.

اما به نظر می رسد نرم تر شدن موضع رييس کميسيون اقتصادی مجلس در حذف ارز دانشجويی و تقليل دادن آن به دوره های کاردانی و کارشناسی، بر موضع مسوولان وزارت علوم تاثيرگذار باشد. چه اينکه آنها بارها اعلام کرده اند به دليل ظرفيت های خالی دوره های کاردانی و کارشناسی، لزومی به حضور جوانان ايرانی در اين دوره های تحصيلی دانشگاه های خارج از کشور نيست و به همين دليل هم مدرک کاردانی و کارشناسی دانشگاه های معدودتری را معتبر اعلام کرده است.

به هرحال اين تغيير موضوع فتحی پور و آماری که از ميزان ارزی که برای دانشجويان ايرانی مشغول به تحصيل در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه های خارج، می تواند وزارت علوم را مجاب کند با بخشنامه احتمالی بانک مرکزی برای محدود شدن ارز دانشجويی، مخالفت نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016