چهارشنبه 8 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عذرخواهی بيژن بيرنگ از بازيگران "شام‌ايرانی"

مهر ـ کارگردان "شام ايرانی" ضمن ابراز تاسف از موضع‌گيری برخی از رسانه‌ها نسبت به اين مجموعه که منجر به کناره‌گيری لادن طباطبايی از دنيای بازيگری شد، گفت: شرمنده‌ام که در ميان مردم عزيز سرزمينم چشمان ناپاکی هم وارد حريم خانوادگی بازيگران شد.

بيژن بيرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه "شام ايرانی" ويژه شبکه نمايش خانگی ضمن اظهار تاسف از انتقادات غيرمنصفانه از کيفيت ميزبانی لادن طباطبايی در اين مجموعه که موجب خداحافظی اين بازيگر از عرصه بازيگری شد، به خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه جوسازی‌های رسانه‌ای هميشه در کمين فعاليت‌های هنری بوده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: زمانی که سريال خانه سبز و يا همسران را هم کار می‌کردم روزنامه‌ها و مجلات هفتگی آن زمان همين مطالب دور از نقد حرفه‌ای را می‌نوشتند و جوسازی‌های عجيب و غريبی می‌کردند به‌عنوان مثال به خوبی به ياد دارم زمانی که مجموعه خاطره‌انگيز "محله برو و بيا" روی آنتن تلويزيون رفت، مقاله‌ای نوشته شد با عنوان "جای پای آرام غرب" که صرفاً جوسازی عليه آن مجموعه تلويزيونی ويژه کودکان بود و متاسفانه موفق هم شدند.

اين برنامه‌ساز با اشاره به تاثير منفی جوسازی‌های رسانه‌ای افزود: متاسفانه در برخی موارد ديده شده که اين حاشيه‌سازی‌ها که البته برخی از آنها از سطح رسانه هم فراتر می‌رود، باعث می‌شوند يک فعاليت هنری از نيمه رها شود.

بيرنگ در ادامه افزود: تنها هدف من از ساخت مجموعه "شام ايرانی" تصوير کردن يک دورهم نشينی ساده به بهانه يک شام ايرانی بود. هم من و هم بازيگرانی که صادقانه و خالصانه حريم زندگی خود را به نمايش گذاشته‌اند دوست داشتند لحظاتی مردم را مهمان خانه‌های خود کنند. حال در اين ميان نمی‌دانم برخی افراد از حاشيه‌سازی‌های اينچنينی چه سودی می‌برند؛ مگر با مردم بودن‌هايی از اين جنس، جای کسی را تنگ می‌کند.


وی در ادامه افزود: تيم تهيه و توليد اين مجموعه تمام تلاش خود را کرد تا حد امکان و با توجه به شرايط موجود، يک فعاليت هنری و فرهنگی خوب را ارائه دهد ولی متاسفانه اين نوع سنگ‌اندازی‌ها هنرمند را نااميد می‌کند. من سال‌های بسياری در دهه ۸۰ کار نکردم و هيچ فردی نپرسيد که بيرنگ کجاست؟ اما بايد متذکر شوم حسادت‌ها و حب و بغض‌ها باعث شده که بی‌رنگ کار نکند.

اين برنامه‌ساز در ادامه افزود: حال اينکه ادامه اين حسادت و حب و بغض‌ها به جايی رسيد که هنرمندی مثل خانم طباطبايی نسبت به اين ناروايی‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که از عرصه بازيگری خداحافظی می‌کند.

وی در ادامه افزود: اين در حالی است که حق مالی و معنوی هنرمندان بيش از اين است و متاسفانه هنرمندان در اين سرزمين از آنچه لايق آن هستند همواره بی‌بهره بوده‌اند، بنابراين يک ژورناليست بايد وجدان و انصاف داشته باشد. گلايه من از روزنامه‌ها و نشريات اين است که چرا بدون تحقيق و آگاهی دست به قلم می‌برند و تا اين اندازه بی‌مسئوليت می‌نويسند.

بيژن بيرنگ در پايان افزود: من به‌عنوان کارگردان اين مجموعه از همه هنرمندان جوان که در اين مجموعه با ما همکاری کردند عذرخواهی می‌کنم و مراتب سپاس خود را از آنها به جا می‌آورم. چراکه انسان‌های شجاعی هستند که اجازه دادند وارد حريم خصوصی زندگی آنها شويم و البته شرمنده‌ام که در ميان مردم عزيز سرزمينم چشمان ناپاکی هم وارد حريم خانوادگی آنها شده است.

لازم به ذکر است قسمت چهارم از مجموعه "شام ايرانی" ويژه بانوان که مهمان سحر زکريا هستند به زودی توسط سينما ۲۴ روانه بازار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016