شنبه 11 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قائم مقام محيط زيست: قول نوری مالکی در اجلاس نم برای مهار ريزگردها

قائم مقام سازمان محيط زيست نتايج مذاکرات با نخست وزير عراق در اجلاس سران را مثبت ارزيابی کرد و گفت: نوری المالکی قولهای مساعدی برای همکاری بيشتر عراق در مهار ريزگرد ها داده است.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: در ديدار مفصلی که بين رئيس سازمان محيط زيست و نخست وزير عراق صورت گرفته مسائل و مشکلاتی که ريزگردها در عراق برای کشور های همسايه از جمله ايران ايجاد کرده به طور کامل شرح داده شده و درخواست انجام همکاری بيشتر عراق برای مهار ريزگردها مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به طرحی که توسط ايران تهيه و در اختيار وزارت کشاورزی و محيط زيست عراق قرار داده شده اظهار داشت: از سازمانهای بين المللی مانند يونامی ( دفتر هماهنگ کننده همکاری های بين المللی در عراق) و يونپ خواسته شد با نظارت بيشتر بر اجرای اين طرح در عراق روند مهار ريزگردها را در اين کشور تسريع کنند.

به گفته شاعری، در حال حاضر مهمترين علت ايجاد ريزگردها در عراق عدم مديريت منابع آب است و نه کمبود منابع آب و با بهبود اين مديريت که نياز به هزينه های کلان هم ندارد ظرف ۵ تا ۱۰ سال آينده می توان ريزگردها را در عراق به طور کامل مهار کرد.

قائم مقام سازمان محيط زيست با اشاره به قول های مساعد نخست وزير عراق مبنی بر همکاری بيشتر اين کشور در مهار ريزگردها تصريح کرد: ايران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری فنی و تا حدودی همکاريهای اعتباری با عراق را در جهت کاهش ريزگردها اعلام کرد.

وی افزود: نصب سيستم های پايش ريزگردها و مقابله با پديده بيابانزايی در يک ميليون هکتار از اراضی عراق با ايجاد پوشش گياهی، احيا ۷ ميليون نخل که در جنگ تحميلی از بين رفت، مالچ پاشی و پخش سيلاب از مواردی است که ايران با عراق همکاری می کند.

شاعری يادآور شد: در اين اجلاس با سازمان های بين المللی برای تأمين اعتبار مورد نياز برای مهار ريزگردها در عراق نيز مذاکرات مثبتی انجام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016