شنبه 11 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلم جديد رامين بحرانی در جشنواره ونيز روی پرده رفت

خبرآنلاين ـ سينما - فيلم سينمايی «به هر قيمت»‌ به کارگردانی رامين بحرانی در بخش مسابقه بين‌الملل شصت و نهمين دوره جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد.

به گزارش خبرآنلاين، فيلم جديد رامين بحرانی فيلمساز ايرانی مقيم آمريکا يکی از ۱۸ فيلمی است که در جشنواره ونيز ۲۰۱۲ برای دريافت جايزه شير طلايی رقابت می‌کنند.

«به هر قيمت» در دو سطح قابل بررسی است: درامی درباره آينده يک خانواده کشاورز که داستان آن در مزارع شاداب ذرت در ايالت آيوا روی می‌دهد يا يک تفسير فراگير از فشارهای اقتصادی وارده بر کشاورزان.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قرائت دوم سئوال‌های بسيار سخت را درباره اين مسئله به همراه دارد که کشاورزان چگونه شيوه زندگی خود و از آن فراتر خانواده‌های خود را حفظ می‌کنند.

دنيس کوايد در «به هر قيمت» که روز جمعه در بخش مسابقه ليدو به نمايش درآمد، نقش هنری ويپل مردی متعلق به نسل چهارم خانواده‌ای کشاورز را بازی می‌کند که با وضعيت دشوار «کار خود را گسترش بده يا بمير» روبروست. دين، پسر او با بازی زاک افرون آينده خود را نه پشت تراکتور بلکه پشت فرمان يک اتوموبيل مسابقه می‌بيند.

بحرانی در نشست مطبوعاتی «به هر قيمت» گفت: «واقعا می‌خواستم فيلمی بسازم که همه تماشاگران از ديدن آن لذت ببرند. شما با احساسات شخصيت‌ها و داستان همراه می‌شويد و اگر اين شخصيت‌ها نمی‌خواهند درباره مسائل اقتصادی، اجتماعی، سياسی يا غذا صحبت کنند، مجبور نيستند.»

شخصيت دنيس کوايد در فيلم هم به همسر خود خيانت می‌کند و هم با زد و بند با يک شرکت بذرهای اصلاح‌شده به مشتريان خيانت می‌کند. سئوالی که فيلم را پيش می‌برد اين است که آيا او به راه راست بازمی‌گردد يا به فريب‌کاری ادامه می‌دهد، اما آنچه در پايان ارائه می‌شود، خيلی تيره‌تر است.

«به هر قيمت»‌ پنجمين فيلم بلند سينمايی بحرانی است. او سال ۱۹۷۵ در کارولينای شمالی در خانواده‌ای ايرانی به دنيا آمد و دانش‌آموخته دانشگاه کلمبيا در نيويورک است. پدر و مادر بحرانی سال ۱۹۶۸ به آمريکا مهاجرت کردند.

پايان‌نامه دانشجويی بحرانی فيلمی به نام «بيگانگان» بود که سال ۲۰۰۰ در ايران ساخته شد. او سال ۲۰۰۵ با فيلم «گاريچی» به شهرت رسيد. اين فيلم اولين بار در جشنواره ونيز به نمايش درآمد و بعدها در جشنواره‌های مختلف مانند لندن، تسالونيکی و ساندنس روی پرده رفت.

«اوراقچی» فيلم بعدی او سال ۲۰۰۷ برای اولين بار در دنيا در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن نمايش داده شد و در جشنواره‌های تورنتو، لندن، برلين، استانبول، سيدنی، کارلووی واری و ... نيز به نمايش درآمد.

«خداحافظ سولو» فيلم بعدی بحرانی هم سال ۲۰۰۸ اولين بار در جشنواره ونيز روی پرده رفت و بعد در جشنواره‌های تورنتو، لندن، کارلووی واری و... نمايش داده شد.

روز جمعه همچنين فيلم «بهشت: ايمان» به کارگردانی اولريش سيدل فيلمساز اتريشی توليد مشترک اتريش، فرانسه و آلمان در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره ونيز به نمايش درآمد.

شصت و نهمين جشنواره فيلم ونيز ۲۹ اوت (۸ شهريور) با نمايش فيلم «بنيادگرای ناراضی» ساخته ميرا نائير فيلمساز هندی در بخش خارج از مسابقه آغاز شد و تا ۸ سپتامبر (۱۸ شهريور) ادامه دارد.

روز پنجشنبه فيلم‌های «خيانت» به کارگردانی کيريل سربرنيکوف از روسيه و «سوپراستار» ساخته زاويه ژيانولی از فرانسه و بلژيک به عنوان اولين رقبای شير طلای جشنواره ونيز ۲۰۱۲ نمايش داده شدند. «سوپراستار»‌ با بازی کاد مراد داستان مردی معمولی است که شبانه خود را هدف جنون رسانه‌ای می‌يابد.

روز پنجشنبه همچنين يک نسخه جديد از فيلم کلاسيک «دروازه بهشت»‌ ساخته سال ۱۹۸۰ مايکل چيمينو فيلمساز آمريکايی در ليدو نمايش داده شد. کريس کريستوفرسن در «دروازه بهشت» که داستان آن در وايومينگ سال‌های ۱۸۹۰ روی می‌دهد، نقش يک کلانتر را بازی می‌کند.

برگزارکنندگان جشنواره در عين حال با اعطاء جايزه پرسول از چيمينو تقدير کردند. چيمينو ۷۳ ساله که تبار ايتاليايی دارد برای فيلم «شکارچی گوزن» برنده جوايز اسکار بهترين فيلم و کارگردان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016