شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقدير از کامران شيردل و کيومرث درم‌بخش در تهران


با تقدير از کامران شيردل و کيومرث درم‌بخش، مراسم اختتاميه دومين جشن فيلم کوتاه «مستقل خورشيد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، فرهنگستان هنر عصر روز جمعه ۲۴ شهريور ماه ميزبان مراسم اختتاميه جشنواره‌ی فيلم کوتاه مستقل «خورشيد» بود، مراسم اختتاميه‌ای که در تايم يک ساعت و ۳۰ دقيقه برگزار شد و به نوعی همانند فيلم کوتاه، تايم کوتاهی داشت.

در اين مراسم علاوه بر معرفی برگزيدگان، از يک عمر فعاليت کامران شيردل و کيومرث درم‌بخش که هر دو در مراسم حاضر بودند، تقدير شد.

«کامران شيردل» که در ميان تشويق بسيار حاضران بالای صحنه رفت،‌ در سخنان کوتاهی گفت: به همه‌ی جوانان گوشزد می‌کنم، در کاری که می‌خواهند انجام دهند،‌صبر داشته باشند تا به نتيجه برسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کيومرث در‌م‌بخش هم ديگر هنرمندی بود که مورد تجليل قرار گرفت‌ و تنها به يک قطعه شعر بسنده کرد.

مهدی يارمحمدی دبير دومين جشن فيلم کوتاه «مستقل خورشيد» استقبال از جشنواره‌ی فيلم کوتاه مستقل را بسيار خوب دانست و افزود: در مدت زمان کمی که برای اين جشنواره فراخوان داديم،‌آثار بسيار زيادی فرستاده شد که از بين آنها ۷۰ عنوان فيلم به دومين دوره اين جشن راه يافتند.

وی ادامه داد:‌برگزاری جشن مستقل کار بسيار سختی است و ما از سمت‌های مختلفی حمايت مالی شديم‌، کسانی که صرفا با ديد فرهنگی به ما کمک کردند و نه اقتصادی.

مهدی يادگاری‌، جهانگير الماسی‌،مهتاب کرامتی و وحيد موسائيان اعضای هيات داوران دومين جشن فيلم کوتاه مستقل خورشيد بودند که مهدی يادگاری به عنوان نماينده هيات داوران در اين مراسم حاضر شد و بيانيه‌ی هيات داوران را خواند.

در بخش‌هايی از اين بيانيه آمده است: « صنعت فيلم کوتاه کشور به طور سنتی از مشکلات متعددی رنج می‌برد که از آن جمله می‌توان به عواملی نظير کمبود فيلم سازان ماهر‌، مشکلات اقتصادی بر سر راه توليد،‌محدود بودن بازار داخلی و از همه مهمتر کمبود متن‌های قدرتمند اشاره کرد.»

«در اين دوره از داوری آثار نکته قابل توجه برای ما‌، پيشرفت فيلمسازان در بهره برداری از تکنيک‌های نوين و همچنين استفاده به جا از تکنولوژی‌های روز بود که اين‌ها الفبای ورود به جشنواره‌ها و بازارهای فيلم جهانی است.»

در ادامه اين بيانيه آمده است:« اگر صنعت فيلم سازی ما بخواهد مستقل روی پای خود بايستد بايد توانايی هنری خود را در عرصه بين المللی نمايان کند وبازوهای اقتصادی قدرتمندی در بازاريابی بيابد.

به گزارش ايسنا، در مراسم پايانی جشنواره‌ی فيلم کوتاه مستقل خورشيد که اجرای آن را منصور ضابطيان برعهده داشت، برگزيدگان بخش‌های مختلف به شرح ذيل معرفی شدند:

بهترين فيلم مستفل جشن: «جعبه‌ها»/ احسان جعفری
ديپلم افتخار: «فراتر از هرمنوتيک»/ مسعود برخورداری

طرح‌های برگزيده بخش توليد فيلم مستند
حجم خاموش/مهدی آقاجانی
ردپای خاک/ مريم بحرالعلومی
من فقط عکاسم/ مجيد لشکری
برندهای ايرانی/ مسعود کمايی

فيلم‌های مستند
بهترين فيلم:
جان مستر/ فرامرز وکيلی
بهترين کارگردانی:
آشيان فرشتگان/عليرضا تقاصی

فيلم‌های داستانی
بهترين فيلم:
بعد از کلاس/فرشته پرنيان

بهترين کارگردانی:
محسن و اصغر باهم شوخی ندارند/ ابوالفضل کاهانی

فيلم‌های تجربی
بهترين کارگردانی
آل/محمدرضا ايلوان کشکولی
بهترين فيلم:اينسان/مهدی آقاجانی

فيلم‌های انيميشن
گاهی مرا صدا بزن/فاطمه کتيرازن

بهترين فيلم
بالاتر از ابرها خاکستری/ساره شفيعی پور

بخش مسابقه فيلم‌های حمايتی:
بهترين فيلم
کرماندو/حامد اکرمی

بخش مسابقه فيلم‌های آماتور(غير حرفه‌ای):
بهترين فيلم
آنکه گفت نه/داريوش اسکويی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016