شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توزيع سی دی هاي آموزشي ازدواج هنگام انجام آزمايش‌هاي پيش از ازدواج

يك مدرس دانشگاه پيشنهاد كرد: زماني كه دختران و پسران براي گرفتن نتايج آزمايش‌هاي مربوط به ازدواج منتظر هستند لوح‌هاي فشرده آموزشي به صورت جداگانه براي آنان در زمينه ازدواج پخش شود تا آنان با حقوق و تكاليف خود آشنا شوند.

بهجت السادات شهرتاش در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پخش لوح‌هاي فشرده آموزشي باعث فرهنگ‌سازي و كاهش مشكلات زوجين مي‌شود.

اين محقق با بيان اينكه مشكل ازدواج دختران چند بعدي است، اظهاركرد: در درجه اول ملاك‌هاي چندان درستي براي ازدواج چه در بين دختران و چه در ميان پسران حاكم نيست و بسياري از ملاك‌ها در حال حاضر تغيير كرده است؛ اين در حاليست كه پيش از اين تجربه‌هاي واقعي و عيني گذشتگان نسل به نسل منتقل مي‌شد اما در حال حاضر اين اتفاق نمي‌افتد.

وي در ادامه گفت: برخي از دختران فرضيه‌ها و تخيل‌هايي در زمينه ازدواج دارند و فكر مي‌كنند كه پس از ازدواج در موقعيتي آرام و بدون تنش قرار مي‌گيرند و متاسفانه نمايش‌ها و فيلم‌ها به اين برداشت غلط دامن مي‌زند اين در حاليست كه ازدواج به معناي ورود به عرصه‌اي پرتلاطم و پرپيچ و خم است.

اين مدرس دانشگاه امام صادق (ع) افزود: برخي دختران گمان مي‌كنند كه همسرانشان در ابتداي ازدواج بايد از پختگي كامل برخوردار باشند و همين توقع موجب بروز مشكلاتي در ابتداي ازدواج مي‌شود، در حاليكه شوهر بايد به عنوان انساني نگريسته شود كه دختر براي ساختن زندگي با او تشريك مساعي كند.

وي با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) به زوج‌هاي جوان اظهار كرد: ايشان پس از جاري كردن خطبه عقد به دختر و پسر مي‌گفتند: برويد و با يكديگر بسازيد چرا كه در زندگي مشترك قطعا اختلاف سليقه به وجود مي‌آيد و كمال مطلق در زندگي مشترك تنها در زندگي اوليا خدا ديده مي‌شود.

وي درباره مشكلات اقتصادي دختران جوان در زمينه ازدواج اظهار كرد: متاسفانه در اين زمينه نيز ديدگاه‌هاي نادرستي حاكم است. برخي دختران گمان مي‌كنند كه بايد در زندگي مشترك رفاه كامل داشته باشند و همين امر را مبناي ارزيابي خواستگاران خود قرار مي‌دهند. اين در حالي است كه دختر پس از ازدواج بايد به صورت جدي و به درستي امور معيشتي خانواده را مديريت كند.

اين مدرس دانشگاه با اشاره به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: دختران مي‌توانند جهيزيه خود را از بهترين نوع توليدات ملي تهيه كنند اين كار باعث كاهش بيكاري جوانان و افزايش فرصت اشتغال براي آنان مي‌شود و همين امر باعث فراهم شدن زمينه تشكيل خانواده براي آنان مي‌شود.

شهرتاش تصريح كرد: يكي از مخاطرات جدي در تشكيل خانواده، بيكاري مرد است و تشكيل و تأمين و دوام زندگي مبتني بر برخورداري از شغل دائمي است. اين شغل دائمي مبتني بر رونق اقتصادي است و اين رونق با اهميت دادن به توليد ملي محقق مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مدرس دانشگاه افزود: بيكاري مرد بر دوام زندگي مشترك تاثير منفي مي‌گذارد اما حمايت از توليد ملي باعث افزايش موقعيت‌هاي شغلي جوانان مي‌شود. از سوي ديگر با اشتغال جوانان امكان روي آوردن آنان به اعتياد كاهش مي‌يابد. اشتغال همچنين بر افزايش اعتماد به نفس و رضايت جوان از زندگي تاثيرگذار است.

وي درباره افزايش سن ازدواج به علت تلاش دختر براي فراهم كردن جهيزيه‌ كامل اظهار كرد: برخي از دختران فكر مي‌كنند با افزايش مهريه مي‌توانند زندگي بهتري داشته باشند و همين امر باعث مي‌شود كه آنان براي رسيدن به خواسته خود به فراهم كردن جهيزيه كامل توجه زيادي كنند. اين در حالي است كه مهريه زياد تضميني براي خوشبختي نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016