چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازیگر سینما و تلویزیون: کمدی در ایران مرده است

اصفهان- داریوش ارجمند بازیگر تئاتر و سینمای کشور گفت : کمدی در ایران مرده است و چیزهایی که تلویزیون نشان می دهد مضحکه است و کمدی نیست.

این بازیگر سینما روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: صحبتهایی مبنی بر فیلم خاص و تماشاچی خاص را قبول ندارم و این گونه حرف ها مسخره بازی در سینما ست.

ارجمند با بیان اینکه هنر، هنر است،گفت: این هنر یا با مردم ارتباط پیدا می کند یا نه و یا با ابتذال سرو کار دارد یا کوشش می کند مردم را ارتقا دهد.

وی افزود: در این راستا هیچ گزینه سومی نیست.

ارجمند افزود: این آثار تلویزیونی بر نسلی که کار هنری می خواهد بسازد بشدت تاثیر می گذارد و قدرت بهتر تشخیص دادن را از ما می گیرد.

وی اظهار کرد: نمایش هایی که در شهرستان ها جریان دارد و بازیگران و نمایش های کمدی که در اصفهان دیدم از همه بازیگران کمدی و طنز تلویزیون بهتر و در سطح بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه کمدی هنرمندان در شهرستان ها مضحکه نیست، گفت: این هنرمندان صحنه را با سر و زلف، دماغ عمل کرده و چشم و ابروی کشیده بدست نیاورده اند بلکه با رنج به روی صحنه راه یافته اند.

وی با اشاره به اینکه صحنه نمایش، خاک و رنج و زحمت دارد، گفت: اعتقاد من این است که اگر بچه هایی که اینجا با ریختن عرق در نقش های طنز کار می کنند را جمع کنند و طنز تلویزیون را دست اینها بدهند تمام آنها حذف می شوند.

وی افزود: آنها نمی توانند دو ساعت عرق ریزان در صحنه کار کنند.

ارجمند همچنین با اشاره به اهمیت هنر و هنرمند گفت: ایده آلها در هنر باید رنگ منطق داشته باشد.

وی افزود:منطق بازآفرینی و خلقت در هنرمندی است که دانا باشد و هر که دانا باشد منطق قوی تر و درست تری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نمی شود اثر هنری بدون منطق خلق شده باشد، گفت: هنرمند ممکن است آگاهی یک منطق دان را نداشته باشد ولی باید نگاهش به جامعه پیرامونی و تاریخ و خصوصیت انسان به گونه ای باشد که در یک جمع بندی به آن نتیجه خاص که می خواهد برسد.

وی با بیان اینکه نمایش های خوبی در شهرستانها اجر می شود، افزود: این آثار البته با آن چیزی که از نظر من ایده آل است فاصله دارد و به خاطر تلاش پی در پی است که خوب کار می کنند.

وی با اشاره به جرقه ها و بارقه های خلاقیت در نمایش شهرستان ها، گفت: در اینجا منتقد این آثار نیستیم ولی فکر می کنم هنر باید در رابطه با مردم محک بخورد.

استاد تئاتر و سینمای ایران گفت: اثر هنری نباید فقط مردم پسند و یا فقط خاص پسند باشد.

ارجمند اظهار کرد: هنرمند یک رابط است بین ایده آل و واقعیت که مردم را از سطحی که دارند بالا بیاورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود : وظیفه هنرمند سنگین است و هنرمند در ارتقا و رشد دانش مردم برای دریافت مقوله هنر سهم بسزایی دارد.

ارجمندگفت : تئاتر شهرستانها همیشه روشنفکر بازی تئاتر تهران را منکوب کرده است.

وی با بیان اینکه فاصله نمایش در شهرستانها با آن روشنفکر بازی مبتذل در تهران زیاد است، گفت: ما ایرانی هستیم و فرهنگ مختص خود را داریم.

وی افزود: تصویر فرهنگ غالب جهانی شدن ما را از همه چیز دور کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016