شنبه 15 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمقدری: تاثیر تحریم اسکار بیش ازحضور در آن بود

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: تاثیر تحریم بیشتر از حضور فیلمی از کشور در آکادمی اسکار بود.

جواد شمقدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تنها اسکار 2013 تحریم شده آنهم تا زمانی که آکادمی از ساخت فیلم موهن و نمایش آن در هالیوود اعلام برائت و آن را طرد کند و چون این کار را نکرد تحریم جدی شد.

معاون سینمایی وزارت ارشاد بیان کرد: قطعا اگر آکادمی اینکار را می کرد، ما اسکار را تحریم نمی کردیم و فیلم انتخاب شده ارسال می شد.

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرها در مخالفت با اقدام وزارت ارشاد در تحریم اسکار تصریح کرد: حرفهایی این روزها زده می شود که مبنای کارشناسی ندارد.

شمقدری افزود: برخی طوری حرف می زنند که اینگار فیلم ایران حتما به جشنواره اسکار می رود و حتما هم جایزه می گیرد.

وی شانس کاندیدا شدن و جایزه گرفتن در اسکار را متوسط عنوان کرد و گفت: اگر آمار فیلم های ارسالی 80 فیلم باشد، شانس فیلم ما بیش از یک پانزدهم است که کسی روی این احتمال حساب باز نمی کند.

شمقدری افزود: هنوز اثرات اسکار گرفتن سینمای ایران در فضای رسانه ای دنیا وجود دارد و براین اساس تحریم تاثیر بیشتری دارد تا اینکه بهترین فیلممان را بفرستیم و بعد دنبال تاثیرات آن باشیم.

وی افزود: در این موازنه، اثر تحریم قوی تر است تا اینکه فکر کنیم اگر فیلم در اسکار حضور می یافت، می توانست بخشی از فرهنگ پر مهر و محبت ایرانیها را نشان دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تقویت جریان فیلمسازی بهترین راه مقابله با فیلم موهن

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: برای مقابله با فیلم موهن و توهین به مقدسات اسلامی باید جریان فیلمسازی در کشور تقویت شود. جریانی که در عرصه نمایش هم بتواند حضور پیدا کند.

وی یکی از مشکلات کنونی سینمای کشور را عرضه و نمایش بین المللی فیلمها عنوان کرد و بیان داشت: بازارهای عرضه فیلم و سالنهای سینما در اختیار جریانات و لابی صهیونیسم است و آنها اجازه نمایش به فیلمهای ما نمی دهند.

شمقدری افزود: بازار فیلم کشورهای اسلامی هم تحت سلطه آنهاست و فیلمهایی که در آمریکا اکران می شوند، یک هفته بعد تمام سالنهای سینمایی جهان را اشغال می کنند.

وی تصریح کرد: حتی در لبنان که روابط خوبی با آن کشور داریم، اکران فیلم 33 روز با مشکل مواجه شد و اگر استقبال مردم نبود، جلوی نمایش این فیلم را می گرفتند.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: برای رفع این مشکل باید سرمایه گذاری کنیم و با این کار حتی می توانیم فیلمهایمان را در آمریکا هم به نمایش بگذاریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016