سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: در اسکار شرکت نمی‌کنيم

ايسنا ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحيه جشنواره فيلم مقاومت اعلام کرد: به دليل اعتراض به ساخت و نمايش فيلم موهن درباره پيامبراکرم (ص) و عدم موضع‌گيری رسمی توسط دست‌اندرکاران، ما امسال در اسکار شرکت نخواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسينی در اين مراسم که در کرمان برگزار شد، گفت: تمام افراد در جريان فيلم اهانت‌آميز به ساحت پيامبر اکرم (ص) و واکنش‌ها در اين زمينه هستند. اين فيلم دل همه مسلمانان را به درد آورد و سينماگران ما هم ساخت آن را علی‌رغم نداشتن ارزش هنری به شدت محکوم کردند، اما از روزهای قبل بحث حضور در اسکار و موضع‌گيری عليه اين فيلم مطرح بود، چراکه اين فيلم در آمريکا ساخته شده و مراسم آکادمی اسکار هم در اين کشور برگزار می‌شود، ضمن آن که تاکنون هيچ اظهارنظر رسمی‌ای از سوی مسوولان آکادمی اسکار، در اين زمينه انجام نشده است.

وی با اشاره به انتخاب «يه حبه قند» به عنوان نماينده ايران در اسکار، خاطرنشان کرد: کار هيات انتخاب نماينده ايران در اين مراسم طبق روال انجام شده بود و فيلم ارزشمند «يه حبه قند» اثر آقای ميرکريمی به اين مراسم انتخاب شده بود. اما امروز از سوی آقای شمقدری (رييس سازمان سينمايی کشور) درخواستی مبنی بر اين که در صورت موافقت دست‌اندرکاران اين فيلم (حوزه هنری) در مراسم اسکار شرکت نکنيم مطرح شد. من امروز طی صحبت‌هايی که با حوزه داشتيم، ديديم که آنها هم با اين اقدام موافق هستند و به همين دليل رسما اعلام می‌کنم ما به عنوان واکنش جدی در قبال اهانت و جسارت غيرقابل تحمل به ساحت پيامبر اسلام (ص) امسال از شرکت در مراسم جايزه اسکار ممانعت می‌کنيم و از ساير کشورهای اسلامی هم تقاضا داريم که اينگونه اعتراض خود را نشان دهند.

به گزارش ايسنا، شب گذشته «يه حبه قند» به عنوان نماينده سينمای ايران در مراسم اسکار معرفی شد. اما صبح امروز (سوم مهرماه) جواد شمقدری درخواست و پيشنهاد تحريم مراسم اسکار از سوی سينمای ايران را با توجه به توهين به پيامبر اکرم (ص) داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016