چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جایزه ادبی اتحادیه اروپا ۱۲ نویسنده برتر ۲۰۱۲ را معرفی کرد

دیشب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اسامی برندگان جایزه ادبی اتحادیه اروپا نیز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، در میان 12 نویسنده منتخب امسال تنها نویسنده آلمانی زبان «آنا کیم» از اتریش حضور دارد.

در این مراسم آندرولا واسیلیو عضو هیات عالی فرهنگ اتحادیه اروپا گفت: «ما بسیار امیدواریم که با این جایزه 5 هزار یورویی که به هر نویسنده تعلق می‌گیرد، این نویسندگان بتوانند خود را هم در سرزمین مادری و هم در دیگر کشورها بهتر بشناسانند».

علاوه بر این جایزه، کتاب همه برندگان از سوی اتحادیه اروپا به دیگر زبان‌ها نیز ترجمه می‌شود.

آنا کیم از اتریش، لادا ژیگو از کرواسی، لارنس پلازنه از فرانسه، ویکتور هوروات از مجارستان، کوین بری از ایرلند، امانوئله تروی از ایتالیا، گیدرا رادویلاویکوته از لیتوانی، گاسنتین باک از نوروژ، پیوتر پاژینسکی از لهستان، آلفونسو کروز از پرتغال ، جانا بنوآ از اسلوواکی و سارا منهایمر از سوئد برندگان امسال اتحادیه اروپا هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این جایزه شامل نویسندگان 37 کشور زیر پوشش برنامه فرهنگی اروپا می‌شود که از این میان 27 کشور عضو اتحادیه هستند. این جایزه از سال 2009 هر سال برای قدردانی از نویسندگان تاثیرگذار اروپا اهدا می‌شود و تاکنون بودجه انتشار 32 کتاب از 35 برنده این جایزه به زبان‌های دیگر فراهم آمده و 100 ترجمه از این مجموعه به 19 زبان صورت گرفته است. نویسندگان برنده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب لندن و جشنواره پاسپورتای بروکسل حضور ویژه‌ای پیدا می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016