چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶ میلیون ایرانی از آموزشهای پیشگیری از اعتیاد برخوردار شدند

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از برخورداری 13 میلیون نفر از جمعیت ایران از خدمات پیشگیرانه خبر داد و گفت: از این تعداد 6 میلیون نفر از آموزشهای پیشگیری اجتماع محور اعتیاد طی سال گذشته برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کاظم نفریه در مراسم اختتامیه همایش توانمندسازی که در استان یزد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش رسیدن به درک و برداشت مشترک و همچنین یک نقشه جامع از مبانی و مفاهیم توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی از بسیاری آسیبهای اجتماعی جلوگیری می کند، گفت: آسیبهایی مانند اعتیاد، کودکان خیابانی، طلاق و... در صورت توانمندسازی و اقدامات پیشگیرانه به حداقل می رسند.

به گفته نفریه، سال گذشته 13 میلیون نفر از جمعیت ایران از خدمات پیشگیری استفاده کردند که از این تعداد 6 میلیون نفر از اقدامات پیشگیرانه اجتماع محور اعتیاد و طرحهای آگاه سازی بهره مند شدند که این تعداد 15 درصد کل افراد جامعه بوده است.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: همچنین سال گذشته دو میلیون نفر از کودکان 4 تا 6 سال نیز از آموزشهای پیشگیری از تنبلی چشم (آمبیولوپی) برخوردار شدند که این تعداد 70 درصد جمعیت کودکان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه پیشگیری صددرصد رشد کرده است، ادامه داد: با افزایش اعتبارات در سال جاری خدمات پیشگیرانه رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نفریه گفت: همچنین طی سال گذشته 400 تا 500 هزار نفر از آموزش مهارت های زندگی برخوردار شدند که البته قصد داریم در سال جاری این تعداد را افزایش دهیم.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به تدوین سند توانمندسازی ایرانی - اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: با تدوین این سند طی دو ماه آینده کتابی نیز چاپ خواهد شد که در آن محتوای آموزشی مورد نیاز برای توانمندسازی اقشار مختلف و جمعیت هدف منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016