شنبه 11 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازی مراکز مهارت آموزی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد توانمندی زنان در دیدار اعضای نذرفرهنگی با کودکان و نوجوان کانون اصلاح و تربیت از راه اندازی مراکز مهارت آموزی برای دختران و پسران زنان سرپرست خانوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فهیمه فیروزفر در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) گفت: چندسالی است که در ستاد توانمندی زنان سرپرست خانوار در خدمت مردم شهر تهران هستیم و خانواده هایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند را بدون هیچ چشم داشتی و به عنوان وظیفه خود به لحاظ آموزشی یاری می دهیم.

به گفته وی ما در ستاد توانمند سازی بدنبال آن هستیم که افرادی که خودشان متمایل به توانمندی هستند را توانمند کنیم زیرا در ابتدای امر انسان ها باید خود برای توانمند شدن رضایت داشته باشد.

فیروزفر افزود: به خانواده هایی که عضو ستاد توانمندی هستند مشاوره های آموزشی داده می شود ضمن اینکه برای آنان نیز زمینه های ایجاد اشتغال فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: ستاد توانمند سازی یاری رسان موسسه نذر فرهنگی است و تسهیلاتی را برای این موسسه فراهم می کند .

مدیر ستاد توانمندی زنان در ادامه افزود: تمامی تشکیلات در ستاد توانمندسازی به صورت سیستمی است که تمامی افراد می توانند در سایت نذر فرهنگی عضو شوند و پشتیبان ما برای حمایت از این قشراز جامعه باشند.

فیروزفر در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 10هزار جوان نیاز به خدمات آموزشی دارند گفت: در طرح نذر فرهنگی در چهار محور مشاروه، آموزش، پزشکی و حقوقی ارایه خدمات داده می شود و خانواده ها حمایت و پشتیبانی می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در مناطق 22 گانه کسانی که می خواهند در طرح نذر فرهنگی مشارکت کنند با ورود به سایت و اعلام درخواست، به صورت اتوماتیک در سیستم نذرفرهنگی درخواست آنان ثبت می شود و هماهنگی صورت می گیرد و معلم و مددجو و... می توانند در یک مکان اجتماعی به این قشر از جامعه ارایه خدمات کنند.

فیروزفر گفت: امیدوارم در آینده نه چندان دور دیگر شما عزیزان را در این مکان نبینم .

وی در ادامه افزود: یکی از حُسن های نذر فرهنگی این است که بخش مالی ندارد و ما تنها نیاز به اختصاص وقت و تخصص شما مددجویان و عزیزانی هستیم که در این طرح شرکت می کنند .

همچنین در این مراسم تئاتر "خورشید کاروان" که توسط کانون اصلاح و تربیت و با بازیگری کودکان و نوجوانان همین کانون ساخته شده بود پخش شد.

این جوانان استعدادهای بالقوه ای دارند که باید بالفعل شود

در این مراسم رستمی، رئیس کانون اصلاح و تربیت با اشاره به تئاتری که برگزار شد گفت: این تئاتر در حدود سه سال پیش در کانون اصلاح و تربیت و با بازیگری بچه های اصلاح و تربیت ساخته شد و این تنها گوشه ای از فعالیت های فرهنگی و آموزشی این کودکان و نوجوانان است.

رستمی در ادامه افزود: این فیلم بیانگر توانمندی آنان است و این خود گویای آن است که این بچه ها می توانند انسان های موفقی در جامعه شوند زیرا اکثر این بچه ها در سنینی هستند که اگر مسیر درست را به آنان نشان دهیم به مسیر درست هدایت می شوند .

وی نشان کرد: کودکان تنها به خاطر یک اشتباه شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به اینجا آمده اند و این نیازمند آن است که ما در بخش مالی ، فرهنگی و ... به این کودکان کمک کنیم .

رستمی گفت: ما اگر بتوانیم فردی را به آغوش گرم جامعه بازگردانیم به واقع یک خانواده را از مسیر انحراف دور کرده ایم .

وی اظهار کرد: این جوانان سرمایه های کشور هستند و ما وظیفه داریم که این کودکان را به مسیر درست هدایت کنیم و بتوانیم آنها را توانمند کنیم .

رستمی گفت: ما نباید این کودکان و نوجوانان را جدا از خود بدانیم و باید آنها را جزی از خانواده خود بدانیم و به آنها کمک کنیم. به گفته رستمی نذر فرهنگی که از سال 85 اجرا شد نتایج خوبی را در برداشته است.

وی در ادامه به فعالیت های این کانون پرداخت و گفت: در کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوان در 13 رشته فنی و حرفه ای، کامپیوتر، برق ساختمان و ... آموزش های لازم را می بینند و برای بازگشت به جامعه توانمند می شوند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رستمی اذعان کرد: هدف ما از این کانون این است که این بچه ها آموزش های لازم را فرا بگیرند زیرا معتقدیم که این جوانان دارای توانمندی های بالقوه ای هستند که خانواده و جامعه باید آنان را بالفعل کنند و ما باید در صورتی که خانواده ها نتوانند استعداد های کودکان خود را شناسایی کنند، این استعداد ها را شناسایی و بالفعل کنیم .

همچنین در این مراسم تعدادی از مددجویان و اعضای نذر فرهنگی و کودکان و نوجوان کانون اصلاح و تربیت حضور داشتند.

در پایان این مراسم تمامی مسوولان و اعضای نذر فرهنگی و مددجویان در بازدید از مجتمع های آموزشی کانون اصلاح و تربیت که این کودکان در آنجا فعالیت داشته باشند دیدار کردند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016