شنبه 11 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸۰۰ سالمند آسایشگاه کهریزک با معلولیت های دوران سالمندی مواجه هستند

تهران - معاون سلامت و توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: 800 نفر از سالمندان ساکن درآسایشگاه خیریه کهریزک با معلولیت های دوران سالمندی مواجه هستند.

ˈفریبرز بختیاریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی معلولان (12 آذرماه) افزود: افراد سالمند در این دوران، گرفتار معلولیت های مختلفی در بخش های دست و پای خود می شوند.

این مسوول در آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: ‌همچنین 550 نفر از افراد ساکن در این آسایشگاه، دچار معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 150 بیمار نیز مبتلا به بیماری ام.اس هستند،‌گفت: افراد مبتلا به بیماری ام.اس گرفتار معلولیت های شدید جسمی هستند.

به گفته بختیاری، همچنین حدود 130 نفر معلول مجهول الهویه که هویت آنها برای ما مشخص نشده است در آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک درشرایط کنونی توان پذیرش هر معلول با هر نوع معلولیتی را ندارد، گفت: اکنون فضا و ظرفیت آسایشگاه برای اسکان همه معلولان با شرایط های مختلف آماده نیست و در نتیجه ما فقط قادر به نگهداری معلولان بی سرپرست،‌ بدون خانواده و یا با شرایط بسیار خاص هستیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بختیاری با بیان اینکه افراد معلول در هر سنی نمی توانند همانند بقیه افراد سالم در جامعه زندگی شخصی و اجتماعی آسانی داشته باشند، گفت: متاسفانه،‌هنوز تا رسیدن به ایده های مطلوب برای حضور افراد معلول در جامعه و بهره مندی از امکانات مختلف بسیار فاصله داریم.

12 آذرماه برابر با دوم دسامبر،‌روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016