جمعه 24 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر بهداشت:هزینه درمان، سالانه ۷ و نیم درصد مردم را زیر خط فقر می‌برد

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: هر ساله بین ۵ تا ۷ و نیم درصد مردم به علت هزینه‌های بیماری‌های صعب العلاج به زیر خط فقر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در یازدهمین مجمع خیرین موسسه امدادگران عاشورا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: باید خدمات خیریه توسعه پیدا کند و شاهد توسعه خدمات خیرین در آینده نزدیک باشیم.

وی افزود: هر چقدر ما در سیستم دولتی تلاش کنیم تا مسائل درمانی مردم مدیریت شود اما بخش زیادی از مسائل درمانی مردم هزینه بر است و روز به روز این هزینه‌ها افزایش می‌یابد و در کشور ما علی رغم اعتبارات مناسب همچنان مردم۵۴ و ۶ دهم درصد از هزینه‌ای سلامتی را از جیبشان پرداخت می‌کنند.

دستجردی ادامه داد: چه در بخش تامین اجتماعی و چه در خدمات درمانی بخشی از هزینه‌ها به صورت شخصی توسط مردم پرداخت می‌شود که اگر هزینه‌های مخفی و هزینه‌هایی که به صورت جاری در بیمارستان‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی گفت: اولویت بندی کشور ما در بودجه ریزی برای سلامتی مردم باید تغییر کند و لازم است سلامت مردم به عنوان یک مساله جدی دیده شود و حفظ سلامت و بهداشت مردم به عهده حکومت است.

دستجردی ادامه داد: در این مدت تلاش‌های زیادی کرده‌ایم تا خدمات زیادی توسط موسسات امدادگری و به ویژه امدادگری خیریه عاشورا پرداخت شود و باید بگویم که هر ساله بین ۵ تا ۷ و نیم درصد مردم به علت هزینه‌های بیماری‌های صعب العلاج به زیر خط فقر می‌روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر بهداشت گفت: وقتی هزینه درمان سرطان سینه با نرخ ارز قبلی ۶۴ میلیون تومان بود و امروز بانرخ ارز فعلی نزدیک به سه برابر شده است چطور ممکن است یک فرد در یک خانواده به این بیماری مبتلا شود و این خانواده به زیر خط فقر نرود.

وی با اشاره به تلاش موسسات خیریه در ارتباط با تقبل بخشی از هزینه‌های درمانی اظهار داشت: در سال ۹۰، ۲ هزار میلیارد تومان توسط خیرین سلامت برای سلامت مردم هزینه شد که در پیشگاه خداوند عجر این اقدامات محفوظ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016