شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش 100هزار تومانی مستمری بازنشستگان تامین‌اجتماعی در 92

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ارائه پیشنهاد افزایش 18 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده، اظهار کرد: در صورتی که علی‌رغم افزایش 18 درصدی، میزان افزایش حقوق به 100 هزار تومان نرسد، مستمری این بازنشستگان حداقل 100 هزار تومان افزایش می‌یابد و از ابتدای فروردین 92 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت مهندس خلیلی عراقی با اعلام ارائه پیشنهاد افزایش حداقل 18 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده در پاسخ به ایسنا در زمینه زمان تحقق افزایش حقوق حداقل بگیران به 700 هزار تومان، گفت: در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده است و در حال بررسی این موضوع است.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم هر میزان افزایش حقوق و مستمری را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال کنیم، عنوان کرد: هر پیشنهادی که ارائه می‌شود باید پس از بررسی و تصویب هیات مدیره، به هیات امنا رفته و در آنجا در صورت احراز آمادگی پرداخت از سوی تامین اجتماعی، به تصویب برسد.

وی همچنین گفت: من این قول را می‌دهم که حداقل 18 درصد به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال آینده اضافه شود و در صورتی که با اعمال 18 درصد، باز هم افزایش حقوق کمتر از 100 هزار تومان باشد، آن را به 100 هزار تومان می‌رسانیم.

به گفته وی، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با بازنشستگان کشوری و لشگری پس از اعمال نظر کمیته تخصصی عملی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مفاد پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی، گفت: در این قانون تصمیماتی در زمینه ارائه بیمه‌های تکمیلی به بازنشستگان گرفته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در زمینه ذکر افزایش سن بازنشستگی تا پنج سال در متن پیش‌نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، اظهار کرد: به نظر من سن بازنشستگی به هیچ وجه نسبت به قانون فعلی نباید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه تاکید کرد: متن پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی با پیشنهاد همه مدیران تهیه شده است و پس از نظرسنجی از تمامی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و شرکای اجتماعی و اعمال نظرات به وزارتخانه می‌رود و پس از وزارتخانه به کمیسیون لوایح دولت ارجاع داده شده و پس از اعمال نظرات کارشناسان وزارتخانه‌های ذیربط، در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس ماده به ماده بررسی می‌شود.

مرتضوی اظهار کرد: قول می‌دهم که نظر ارفاقی و حمایتی نسبت به بازنشستگان و تشکل‌های کارگری در لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی داشته باشیم.

پرداخت 800میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی تا پایان شهریور ماه



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اعلام آغاز پرداخت 800 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی ظرف 15 روز آینده، اظهار کرد: بر طبق قانون، تامین اجتماعی سه ماه برای رسیدگی به اسناد پزشکی و فاکتورها فرصت دارد و بدین ترتیب تمام بدهی‌های تامین اجتماعی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی و ... تا پایان شهریور ماه تسویه می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت بودجه نداریم و بدهی‌های سازمان به صورت ماه به ماه تسویه می‌شود.

مرتضوی همچنین از واگذاری 55 درصد سهام شرکت‌ هواپیمایی هما به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016