چهارشنبه 6 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیرکل حریم شهرداری تهران خبرداد: کنترل حریم پایتخت با دوربین مداربسته وبالگرد بدون سرنشین

مدیرکل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند حریم پایتخت به صورت پایلوت در حال اجراست، گفت: هزینه‌های جاری کنترل عادی حریم به وسیله گشت‌های حریم‌بان، در صورت استفاده از مدل کنترل هوشمند 80 درصد کاهش می‌یابد.

سید صباح‌الدین متقی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه کنترل هوشمند حریم نقش مهمی در کاهش هزینه‌های جاری و میزان نفر ساعت گشت اکیپ‌های حریم‌بان دارد، اظهار کرد: با اجرای این طرح، کنترل حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی از حالت انسانی و آنالوگ خارج شده و به جای آن سیستم دیجیتال و هوشمند ناظر بر عرصه حریم مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاور این طرح مطالعه خود را تا مرحله اجرای پایلوت پیش برده است، اظهار کرد: توجیه اقتصادی اجرای این طرح بررسی شده که حاکی از کاهش قابل توجه هزینه‌های جاری کنترل حریم است.

مدیرکل حریم شهرداری تهران اعلام کرد که مناطق 1 و 18 تهران به عنوان پایلوت کنترل هوشمند حریم انتخاب شده و در گام بعدی مناطق 19 و 20 هم به مجموعه مناطق پایلوت اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حریم شهر تهران به لحاظ خطرپذیری و احتمال ساخت و ساز غیرمجاز در سه سطح دسته‌بندی شده است، توضیح داد: در طرح جدید، نقاط پرخطر حریم همچون «مرتضی گرد» با دوربین مداربسته کنترل می‌شود، چرا که در جایی مثل «مرتضی گرد» به محض اینکه عوامل شهرداری غفلت کنند، ساخت و ساز غیرقانونی آغاز می‌شود و به همین خاطر باید با دوربین‌های مداربسته به صورت 24 ساعته کنترل شود. ضمن اینکه دوربین‌ها از انظار عمومی مخفی است.

متقی با بیان اینکه شهرداری تهران یک هزار حریم‌بان و شهربان در اختیار دارد، اظهار کرد: با استقرار سیستم کنترل هوشمند حریم، از شمار حریم‌بانانی که با خودروهای گشتی و به صورت فیزیکی حریم را کنترل می‌کنند، کاسته خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدیرکل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه سطح دوم نقاط حریم با خطر متوسط نیز با استفاده از بالگرد بدون سرنشین کنترل خواهد شد، اظهار کرد: این نقاط دورافتاده‌تر هستند و به همین خاطر کمتر در معرض ساخت و ساز غیرقانونی قرار دارند که به عنوان نمونه می‌توان به حریم منطقه 22 در این گروه اشاره کرد.

به گفته وی، تولید بالگردهای بدون سرنشین در داخل کشور و با فناوری‌های بومی انجام می‌شود و طی نشست‌های متعددی با دانشگاه صنعتی شریف، هماهنگی‌های لازم برای استفاده از این وسیله به منظور کنترل حریم انجام شده است. ضمن اینکه سازمان جغرافیایی هم اعلام کرده که برای کنترل حریم‌های پرخطر و با خطر متوسط، هواپیما یا بالگرد بدون سرنشین در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

متقی درباره نحوه کنترل بخش‌هایی از حریم که در گروه کم خطر دسته‌بندی می‌شود و احتمال ساخت و ساز غیرمجاز در آن اندک است، هم به ایسنا گفت: این نقاط با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای کنترل خواهد شد.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه پس از اجرای این مدل در مناطق پایلوت و احصاء و رفع مشکلات احتمالی، طرح کنترل هوشمند حریم به صورت سراسری در پایتخت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم در لایحه بودجه 92 برای این منظور پیش‌بینی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016