چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوای تهران و چهار شهر دیگر، آلوده تر می شود، یخبندان در انتظار ۲۴ استان

گویا تا اواسط هفته آینده آلودگی هوا در تهران باقی می ماند. این پیش بینی سازمان هواشناسی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است کیفیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه 26 دیماه 91، در شرایط ناسالم بوده است. متوسط شاخص ذرات معلق هم روی عدد 131 بوده است، البته 8 واحد کمتر از روز گدشته.

اما سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است آلودگی هوا حداقل تا پایان دیماه و حتی روز نخست بهمن ماه هم ادامه داشته باشد. البته روز گذشته رییس سازمان محیط زیست گفته بود که آلودگی حداقل تا پایان دیماه وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به هر حال سازمان هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و 4 کلانشهر کشور هشدار داده است.

به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از پنجشنبه تا یکشنبه به دلیل افزایش پایداری در لایه‌های پایین جو شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز فراهم است: این شرایط سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

اما درحالی در تهران و چهار شهر دیگر با آلودگی باید همچنان دست و پنجه نرم کنند، استان های شمالی، هم افزایش دما دارند و هم البته وزش باد گرم.

امیدوار شهری دراین باره گفت: از اواخر چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در سواحل دریای خزر بین 6 تا 12 درجه افزایش می‌یابد که این شرایط با وزش باد گرم در این مناطق همراه بوده و در دامنه‌های البرز و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سبب ذوب برف‌ها می‌شود. از سوی دیگر، در سایر استان‌های نیمه شمالی نیز دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت.

البته در نیمه شرقی اوضاع فرق می کند: در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما و وزش دما رخ می‌دهد، در روز چهارشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه دمای هوای 24 استان کشور به زیر صفر خواهند رسید.

وی درباره آسمان تهران هم گفت: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران صاف و در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 4- و 4 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 8 درجه سانتیگراد می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016