دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۶۳ صياد غيرمجاز دستگير شدند

• مرزبانی ناجا در عمليات متعدد در مرز يکصدهزار ليتر سوخت قاچاق را کشف و به چرخه انرژی کشور باز گرداند
• نيروهای اين يگان با سه هزار و ۱۱ ماموريت گشت ساحلی، بيش از هزار و ۸۸ ماموريت اعزام به دريا و بازرسی ۱۳ هزار و ۴۱۷ شناور لنج صيادی، ۳۵ فروند شناور متخلف را توقيف کردند.


ايلنا: معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از دستگيری قاچاقچيان و کشف قابل توجهی مواد سوختی قاچاق در آبهای دريای عمان خبر داد.

سرهنگ نيکوفرد در گفت و گو با خبرنگار ايلنا با تشريح کشفيات مرزبانی ناجا اظهار داشت: مرزبانی ناجا در عمليات متعدد در مرز يکصدهزار ليتر سوخت قاچاق را کشف و به چرخه انرژی کشور باز گرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: مأموران پايگاه دريابانی چابهار حين پايش و کنترل مرزهای آبی با مشکوک شدن به سه فروند شناور اقدام به متوقف ساختن و بازرسی از آنان ‌کردند.

وی تصريح کرد: دريابانان با توقيف سه فروند شناور و دستگيری سه قاچاقچی موفق شدند ۱۷ هزار و ۶۴۰ ليتر مواد سوختی قاچاق را کشف و ضبط کنند.

به گفته وی، متهمان جهت تشکيل پرونده تحويل مراجع مسئول شدند.

وی همچنين از دستگيری ۲۶۳ صياد غيرمجاز توسط ماموران يگان حفاظت شيلات خبر داد و تاکيد کرد: يگان حفاظت سازمان شيلات ايران با دستگيری ۲۶۳ صياد غيرمجاز و کشف بالغ بر سه هزار کيلوگرم انواع آبزيان طی يک ماه گذشته مانع از صيد غيرمجاز شد.

وی ادامه داد: صيادان غيرمجاز با استفاده از ادوات و روش‌های غيرمجاز همواره صدمات بيشماری به ذخائر و منابع آبزی وارد می‌کنند. بدين ترتيب، ماموران اين يگان طی يک ماه گذشته بيش از ۵۸ هزار عدد آلات و ادوات صيد غيرمجاز کشف کردند.

وی گفت: در راستای حفاظت از منابع آبزيان و حمايت از حقوق مرزنشينان و صيادان مجاز، نيروهای اين يگان با سه هزار و ۱۱ ماموريت گشت ساحلی، بيش از هزار و ۸۸ ماموريت اعزام به دريا و بازرسی ۱۳ هزار و ۴۱۷ شناور لنج صيادی، ۳۵ فروند شناور متخلف را توقيف کردند.

وی دستگيری ۲۶۳ متخلف و کشف بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ کيلوگرم انواع آبزيان را از ديگر کشفيات اين يگان طی يک ماه گذشته برشمرده و اظهار داشت: در اين مدت نيز بيش از ۴۵ هزار ليتر بنزين و گازوئيل قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با ذکر اين مهم که کومه‌هايی که در گذشته جهت استراحت موقت صيادان مورد استفاده قرار می‌گرفت امروزه به محلی برای تخلف صيادان غيرمجاز تبديل شده است از انهدام ۳۹ عدد کومه با هماهنگی قضات در استانهای ساحلی کشور خبر داد.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از کشف بيش از ۱۱ هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش دو ميليارد ريال خبر داد و افزود: ماموران پايگاه دريابانی ماهشهر پيوسته با نظارت دقيق بر مرز‌ها و مناطق مرزی، امکان هرگونه تحرکات غير قانونی را به حداقل رسانده‌اند.

وی گفت: ماموران ما هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به دو فروند لنج باری ظنين شده و آن‌ها را متوقف کردند و در بازرسی از شناور‌ها بيش از ۱۱ هزار ليتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ نيکوفرد ارزش سوخت کشف شده را بيش از دو ميليارد ريال تخمين زد و اظهار داشت: در همين ارتباط پنج قاچاقچی دستگير و دو فروند لنج باری توقيف شد که پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايی تحويل داده شدند.

وی در ادامه با اشاره به کشف و انهدام لوله‌های انتقال سوخت و مخازن سوخت قاچاق در ساحل روستای بوستانو بندرعباس گفت: باتلاش و همت شبانه روزی همکارانمان و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی موفق به کشف و انهدام شبکه انتقال قاچاق سوخت در منطقه بوستانو شديم.

وی ادامه داد: قاچاقچيان با لوله‌گذاری در سه محور به طول بيش از سه کيلومتر در نوار ساحلی، سوخت قاچاق را از طريق لوله‌های P. V. C به دريا منتقل و از طريق شناور‌ها سوخت را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند.

وی تاکيد کرد: با تشديد گشت‌های هدفمند و محسوس و نامحسوس در نقاط آلوده مرز‌ها قصد داريم در حد امکان جلوی قاچاق سوخت را بگيريم.

وی يادآور شد: منطقه ساحل غربی شهر بندرعباس و شمال شهرستان بندر خمير که با شهرستان بندرعباس هم‌مرز است، به عنوان مناطقی شناخته می‌شود که در بعد مقابله با قاچاق مورد توجه و تمرکز نيروهای عملياتی و اطلاعاتی اين پايگاه است.

وی گفت: کشف بيش از سه کيلومتر لوله انتقال سوخت، ۴۰ هزار ليتر گازوئيل، ۲۰ عدد مخزن بزرگ و کوچک، هفت دستگاه موتور پمپ انتقال سوخت از اقدامات مهم مرزبانان در استان هرمزگان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016