سه شنبه 10 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایرانی‌ها به تایلند سفر می‎کنند؛ تایلندی‌ها ایران را نمی‌شناسند

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ "آدام ساک سریتانگوس" سفیر تایلند در ایران با حضور خود در ششمین نمایشگاه بین المللی گردشگری هتلداری درخصوص روابط گردشگری بین ایران و تایلند به CHN گفت: «رابطه دو کشور در حقیقت به بیش از 400 سال پیش باز می گردد و یکی از محبوب ترین چهره های ایرانی در تایلند "شیخ احمد قمی" است که در تایلند نیز به وزارت رسید و در اتاق بازرگانی تایلند نامی آشنا به شمار می رود. با توجه به این مسئله و رابطه و نزدیکی فرهنگ های ایران و تایلند، علاقه دوطرفه زیادی برای توسعه و تبادل گردشگر بین دو کشور وجود دارد.»

او با تاکید بر آنکه بازار ایران برای تایلند بسیار مهم است اظهار کرد: «با توجه به آنکه بیشترین تعداد مسافر از حوزه خاورمیانه را ایرانیان تشکیل می دهند توسعه تبلیغات و بدست آوردن تعداد بیشتر گردشران ایرانی برای تایلند بسیار اهمیت دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سریتانگوس با اشاره به سفر بیش از 100 هزار گردشگر ایرانی در سال 2012 و بیش از 150 هزار گردشگر ایرانی در سال 2011 گفت: «هدف ما این است که رابطه مستقیمی با مردم داشته باشیم و مردم از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم ما آشنا شوند. با سفر ایرانی ها به تایلند و حضور آنها در کنار مردم، مردم تایلند با فرهنگ ایران آشنا می شوند و این تعامل سبب از بین رفتن تفکرات بد موجود می شود.»

او تایلند را سزمین لبخندها نامید و گفت: «تایلند کشوری دوست داشتنی و دوست ایران است.»

سفیر تایلند در ایران با تاکید بر آنکه انتخاب مقصد گردشگری به خواسته و علاقه انسان بستگی دارد و گردشگر با توجه به علایق خود مقصد سفر را انتخاب می کند گفت: «ایرانی ها برای سفر به تایلند و دیدن جاذبه ها و فرهنگ این کشور علاقه مند هستند. تایلندی ها هم باید با رغبت انتخاب کنند. من فکر می کنم این تعاملی است که باید از طریق بخش خصوصی و دولتی گردشگری ایران هم انجام شود.»

سریتانگوس یکی از راه های آشنایی مردم با فرهنگ و آداب و رسوم سایر کشورها را شرکت در نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: «همانگونه که ما در نمایشگاه های ایران حضور پیدا می کنیم بهتر است بخش خصوصی و دولتی ایران نیز در نمایشگاه هایی که در تایلند برگزار می شود شرکت کنند.»

به گزارش CHN، این درحالی است که چندی پیش کمیته مشترکی بین ایران و تایلند تشکیل شد که وظیفه تبلیغات و اطلاع رسانی از طرف دولت ها را مشخص می کرد. اما این کمیته تاکنون کاری از پیش نبرده است. اینگونه به نظر می رسد که تایلند بازار خوبی برای ایرانی ها شده است ولی ایران بازار خوبی برای تایلندی ها نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016