پنجشنبه 19 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فروش نیروی کار جوابگوی نیازهای اولیه زندگی کارگران نیست

در شرایطی که کارگران با فروش تنها سرمایه‌شان (نیروی کارشان) نمی‌توانند زندگی یک خانواده متوسط را اداره کنند، احتمال بروز ناهنجاری‌های اجتماعی قوت می‌گیرد.

دبیر خانه کارگر شهر کرد با اشاره به اظهار شرمندگی سالانه نمایندگان کارگری در مذاکرات مزدی پس از تصویب دستمزد غیر واقعی، از آنان درخواست کرد تا زمان باقی است در مذاکرات مزدی سال ۹۲ به گونه‌ای عمل کنند که شرمنده کارگران نباشند.

عبدالله رئیسی با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری در خانوار‌های کارگری، به ایلنا گفت: در شرایطی که دستمزد جوابگوی نیازهای اولیه خانوار کارگری نیست و کارگران با فروش تنها سرمایه‌شان (نیروی کارشان) نمی‌توانند زندگی یک خانواده متوسط را اداره کنند، احتمال بروز ناهنجاری‌های اجتماعی قوت می‌گیرد.

این فعال کارگری اضافه کرد: در شرایطی که بدلیل بیماری اقتصاد کشور، دستمزد کارگران جوابگوی نیازهای اولیه آنان نیست، توجه به معیشت خانوارهای کارگری از وظایف اولیه دولت به عنوان عامل این بیماری است و دولت باید کمبود منابع مالی کارگران را به وسیله کالا با اختصاص منابعی که در اختیار دارد جبران کند.

این فعال کارگری شهر کرد در ادامه با اشاره به افزایش روزافزون هزینه تمام‌ شده تولید، اظهار کرد: این روند باعث شده بسیاری از کارفرمایان توان اداره واحدهای خود و در نتیجه حفظ اشتغال موجود را نداشته‌ باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در این زمینه اضافه کرد: با عملی نشدن وظایف دولت در پرداخت یارانه‌ بخش تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، عملاً بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به‌ویژه بنگاه‌های کوچک با کاهش ظرفیت تولید و تعطیلی و بیکاری کارگران مواجه شده‌اند.

رئیسی در خاتمه با بیان اینکه مسئولان در تعیین دستمزد شاغلین و بازنشستگان کاری کنند که پیش کارگران و خدا شرمنده نشوند، اظهار داشت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار که در جلسات مزدی سال ۹۲ حضور دارند تمام تلاش خود را بکار گیرند که‌شان کارگر حفظ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016