یکشنبه 29 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز به کار بنياد مد و لباس در کشور

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز بکار بنياد مد و لباس در کشور خبر داد و گفت: بنياد با اين هدف فعال شده که طراحان، خياطان و تمامی افراد دخيل در اين زمينه وارد عرصه مد و لباس شده و زمينه را برای آن ها فراهم کند.


به گزارش مهر، عفت شريعتی ظهر شنبه در افتتاحيه نخستين جشنواره و نمايشگاه مد و لباس در تالار فخر الدين اسعد گرگانی اظهار کرد: نمايشگاه مد و لباس در عرصه ملی و منطقه ای بيانگر سير تکاملی و فرهنگ متعالی اسلام و ايران است و روحانيت معتقد و بزرگواران حوزه علميه نقشی سترگ در تنوير افکار عمومی در اين زمينه داشته و دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عفت شريعتی گفت: ما در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داريم دهه ای که بيانگر تکامل و پيشرفت ما است. در اين دهه شاهد پيشرفت های زيادی در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی هستيم و انتظار پر باری و پيشرفت های بيشتری را تمامی عرصه ها در دهه چهارم داريم.

دبير جشنواره مد و لباس بيان کرد: لباس جايگاه ويژه ای برای کرامت، متانت، وقار و زيبايی انسان دارد بنابراين بايد لباس زيبا و در بر دارنده ذوق های هنری باشد.

شريعتی ادامه داد: مردم اين سرزمين در زمينه قرآن و عترت و علم و دانش آنقدر توانمندی دارند که خودشان توليد کننده بوده و محتاج الگو برداری از بيگانگان نباشند.

وی گفت: خاستگاه عرصه مد و لباس بايد متناسب با فرهنگ بوده و موجب اعتلای شخصيت زن و مرد مسلمان شده و برخواسته از ذهن های خلاق و توانمند باشد.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بيان کرد: لباس در تن افراد جامعه بايد بيانگر کرامت و شخصيت والای فرد باشد و در اين زمينه کارهای بايسته و شايسته ای را در دهه چهارم انقلاب اسلامی در اقصا نقاط کشور انجام خواهيم داد.

شريعتی ادامه داد: امروز که عرصه ترک تازی ماهواره ها و رسانه های بيگانه بوده و آن ها سعی دارند با اشاعه فرهنگ غلط ايران را مورد هجمه قرار دهند ما بايد با انجام اقدامات صحيح در دهه چهارم انقلاب نگذاريم اين اتفاق بيافتد چراکه با بيداری اسلامی صورت گرفته ايران بايد به الگويی برای ساير کشورهای مسلمان تبديل شود.

وی گفت: لباس های سنتی بيانگر اصالت های مردم در گذشته است و ما بايد با کمک هنرمندان و تلفيق هنرهای سنتی و جديد لباسی را در جامعه ارائه کنيم که هم متانت و پاکدامنی زن ايرانی را حفظ کرده و هم روح هنر را تجلی دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016