شنبه 5 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرودگاه مهرآباد فرودگاه آلوده‌ای است

خبرگزاری فارس: مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا گفت:‌ فرودگاه مهرآباد فرودگاه آلوده‌ای است و علت آن این است که بیش از ۱۳۰ سورتی پرواز در سال انجام می‌دهد این در حالی است که کسی به این مسئله توجه نمی‌کند.

فتح الله امی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد فرودگاه آلوده‌ای است و علت آن این است که بیش از 130 سورتی پرواز در سال انجام می‌دهد این در حالی است که کسی به این مسئله توجه نمی کند.

این کارشناس ارشد محیط زیست ادامه داد: در طرح جامع تهران فرودگاه امام خمینی ساخته و راه اندازی شد تا فقط در شرایط اضطرار از فرودگاه مهرآباد برای انجام پرواز استفاده شود اما در عمل شاهد انجام اکثر پروازهای شهرستان‌ها و حتی پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد هستیم.

مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا گفت: طبق استاندارد بین‌المللی این فرودگاه آلوده است در ضمن سوختی را هم که هم اکنون در هواپیماهای این فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، استاندارد نبوده و همین مسئله آلودگی هوا را بیشتر می‌کند.

امی با اعلام اینکه در طرح جامع 15محوره چاره‌ای نیز برای این مشکل دیده شده است،‌ گفت: بر اساس آن باید یک سری از پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی منتقل شود.

*در پی معکوس شدن طرح فرانسوی‌ها، آلودگی هوای کلان شهر تهران دوبرابر شد

امی بیان داشت: بر اساس طرحی که توسط فرانسوی‌ها بیش از 50سال گذشته ارائه شده بود قرار بود کارخانجات دودزا در شرق تهران مستقر شوند و پادگان‌ها که هیچگونه آلودگی را به همراه نداشتند در غرب این کلان شهر مستقر شوند ولی به دلیل نفوذ عده ای طرح معکوس شد. و همین مسئله باعث شد دود کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و نیز آلودگی فرودگاه مهرآباد تمام تهران را دربر بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منافع عده ای از باندهای مافیایی همیشه بر سلامتی مردم ارجحیت داشته است.

*هر صندلی هواپیما به هنگام هربار نشست و برخاست به اندازه یک خودرو تولید آلودگی می کند

امی با بیان اینکه هرصندلی هواپیما به هنگام هربار نشست و برخاست به اندازه یک خودرو تولید آلودگی می کند، گفت: متوسط سنی استاندارد هواپیماها باید 15 سال باشد اما در کشور بیش از 25 سال است.

به گفته وی،‌ هواپیماها مانند خودروها و خودروها نیز مانند موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016