شنبه 19 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای نگهبان لایحه حمایت خانواده را تایید کرد

تهران- سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه حمایت خانواده با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
[شورای نگهبان لایحه حمایت خانواده را تایید کرد]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈعباسعلی کدخداییˈ روز شنبه در آخرین نشست خبری خود در سال 1391 افزود:این لایحه که با

اصلاحاتی اول اسفندماه سال جاری به تصویب مجلس رسیده است، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی همچنین درمورد طرح تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: این طرح که 24 بهمن ماه سال جاری به تصویب مجلس رسیده بود پس از بحث و بررسی در این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از تایید لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در گروه هشت کشور در حال توسعه (گروه دی 8) خبر داد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده نیز که در دوم اسفندماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، پس از بحث و بررسی در این شورا بدلیل این که تبصره ماده 2 این لایحه موجب افزایش هزینه عمومی می شود و طریق تامین آن نیز معلوم نشده است مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.

وی همچنین گفت: اعضای شورای نگهبان در بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اعلام کردند که بند الحاقی به بندهای ماده 6 این لایحه عبارت ˈیا اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسیˈ حذف شود و بند (ح) حذف شده ابقا شود، وگرنه این لایحه دارای اشکال است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به این که در تبصره 1 ماده 6 این لایحه وا‍ژه ˈمی تواندˈ حذف شود، وگرنه اشکال دارد، خاطرنشان کرد: در ذیل بند (ج) صدر بند (د) و تبصره 1 ماده 8 و نیز صدر ماده 10 باید وسیع مذکور در بند (ب) این ماده ذکر شود وگرنه خلاف موازین شرع است.

کدخدایی ادامه داد: همچنین در تبصره 1 ماده 8 عبارت ˈو با رعایت حق حضانت مادر و تقدم آنˈ بعد از واژه ˈسازمانˈ ذکر شود وگرنه دارای اشکال است.

وی یادآور شد: در ماده 22 این لایحه نیز ذکر نشدن مشخصات واقعی طفل و فرزندخوانده بودن او در شناسنامه وی و زوجین سرپرست خلاف موازین شرع شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در بند (د) ماه 26 نیز باید عبارت ˈوصیˈ ذکر شود همچنین ˈجد پدریˈ باید به موارد این بند اضافه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کدخدایی همچنین گفت: اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی که در 10 آبان ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسیده است پس از بحث و بررسی در این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان با بررسی اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور که در 18 بهمن ماه 91 به تصویب هیات وزیران رسیده است، اعلام کردند به رغم اصلاح انجام شده ابهام سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است. همچنین باید منظور از ˈرعایت حقوق اشخاصˈ روشن شود تا اظهارنظر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016