چهارشنبه 16 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيات مديره خانه‌سينما در نامه به احمدی نژاد: با مديران فعلی سينما، اميدی به گشايش در سينما نيست

• هيات مديره خانه‌سينما نوشت: مادام که مديران و مسئولان سينمايی فعلی بر مسند نشسته باشند؛ نه اميدی به گشايش در سينمای ايران دارد و نه عافيتی را در انتظار جامعه اصناف سينمايی می­‌بيند.


ايلنا: به دنيال مشکلاتی که برای بازگشايی خانه‌سينما بوجود آمد؛ هيات مديره خانه‌سينما نامه‌ی سرگشاده‌ای را خطاب به احمدی‌نژاد نوشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، متن اين نامه که نسخه‌ای از آن در اختيار ايلنا قرار گرفته؛ بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با سلام و احترام، ضمن تقديم گزارش نمايندگان خانه‌سينما در هیأت هفت نفره اصلاح اساسنامه به آگاهی می‌رساند، در پی ملاقات هیأت مديره و جمعی از روسای صنوف سينمايی با حضرتعالی به منظور حل مشکل خانه‌سينما و توصيه آن جناب مبنی بر رفع بهانه‌تراشی‌های موجود پيرامون اساسنامه خانه‌سينما، هر چند گله‌مندانه گفته شد "که ما آزموده‌ايم در اين شهر بخت خويش" اما به احترام توصيه مؤکد رياست شورايعالی سينما با حسن نيت در اين راه قدم نهاده شد. به گواه گزارش مکتوب جناب آقای مسعود جعفری جوزانی(نماينده محترم رياست جمهوری در هئيت هفت نفره) اين حسن نيت تا پايان محفوظ ماند. گمان می‌رفت با تقديم نسخه اصلاح شده اساسنامه و تصويب آن بر پايه راهکار پيشنهادی حضرتعالی؛ تحقق وعدة حل مشکلات خانه سينما از هر زمان ديگری نزديکتر باشد. اما با اظهارنظرهای رياست محترم سازمان سينمايی در برنامه ۳۰/۲۰ شبکه دوم سيما مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۱ گويی امور به مدار سابق خود بازگشته است. ابراز اين نظرات در تناقض کامل با هدف تشکيل هئيت اصلاح اساسنامه است که نمايندگان سازمان سينمايی در آن حضور و مشارکت داشته‌اند.

از ظواهر چنين برمی‌آيد که در راستای حل مشکل خانه‌سينما سياست دوگانه‌ای درحال اعمال است. سياستی ازسوی دفتر جنابعالی برای حل مسئله و سياستی ديگر ازسوی مديريت سازمان سينمايی برای لاينحل ماندن همين مسئله. تداوم اين دوگانگی جز پريشانی، چنددستگی و تعميق نفاق در ميان جامعه صنفی سينمای ايران پيامد ديگری ندارد لذا با قدردانی از مساعی آن جناب، اعلام می‌کند مادام که مديران و مسئولان سينمايی فعلی بر مسند نشسته باشند؛ نه اميدی به گشايش در سينمای ايران دارد و نه عافيتی را در انتظار جامعه اصناف سينمايی می­‌بيند. بنابراين ترجيح می­‌دهد با عدم مشارکت در روند پيشنهادی رياست محترم سازمان سينمايی؛ خسران بيشتری را متوجه جامعه اصناف سينمايی نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016