شنبه 19 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۷.۵ درصد ایرانیهای ۱۵ تا ۶۵ سال فشارخون دارند

رئيس ستاد برگزاری هفته سلامت گفت: 17.5 درصد گروه سني 15 تا 65 سال در كشور مبتلا به بيماری فشارخون هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر فاطمه رخشاني در جلسه هماهنگي بين‌بخشي برگزاري هفته سلامت ضمن اعلام اين خبر افزود: تقريباً در گروه سني 30 سال به بالا، از هر 5 نفر يك نفر به بيماري فشارخون مبتلاست.

وي با بيان اينكه 50 درصد از مبتلايان به فشارخون، شناسايي نمي‌شوند و يا دير شناسايي مي‌شوند، گفت: 15 درصد بيماران شناسايي شده نيز درمان خود را خوب ادامه نمي‌دهند و دچار عوارض ناشي از آن مي‌شوند.

رخشانی افزود: 50 درصد سكته‌های قلبي و مغزي به دليل فشارخون رخ مي‌دهد و مرگ و مير و بار بيماری و مشكلاتي كه فشار خون در پي دارد موجب شده است كه سازمان جهاني بهداشت، موضوع شعار امسال روز جهاني بهداشت را فشارخون اعلام نمايد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت از بررسي برنامه غربالگری فشارخون با همكاری بيمه خبر داد و گفت: براساس مذاكرات صورت گرفته با معاون اول رئيس جمهور و نيز سازمان نظام پرستاري مقرر شده است كه غربالگري فشارخون در سطح وسيعي در ارديبهشت ماه سال آينده براي كليه ايرانيان بالاي 30 سال انجام پذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رخشاني در ادامه به ضرورت كاهش مصرف نمک در پيشگيري از فشارخون اشاره كرد و گفت: ايرانيان 2 برابر استاندارد نمک مصرف مي‌كنند و با كاهش مصرف نمك مي‌توان از 15 درصد مرگ‌ها پيشگيری كرد.

وي در ادامه اين جلسه از نمايندگان وزارتخانه‌ها و سازمانهای مرتبط با حوزه سلامت خواست با اجرای هرچه بهتربرنامه‌هاي خود در راستای ارتقاي فرهنگ سلامت بويژه كنترل فشار خون گام بردارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016