سه شنبه 22 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۳۹ درصدی ازدواج در روستاها

• آمار ازدواج در سال جاری در مقايسه با سال گذشته ۹/۷ درصد کاهش يافته است در حالی که بر اساس آمار، ازدواج در شهر‌ها ۱/۸ درصد رشد داشته اما در روستا‌ها آمار ازدواج ۳۹/۵ درصد کاهش يافته است.


ايلنا: مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی ثبت احوال گفت: در سال جاری در مقايسه با سال گذشته استان زنجان با رشد ۱۴/۳ درصد در راس استان‌ها در ثبت واقعه طلاق قرار دارد و بعد از آن ايلام با ۱۳/۴ و خراسان جنوبی با ۱۲/۷ درصد در رتبه‌های بعدی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محزون در گفت‌و‌گو با ايلنا، با بيان اينکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۲۱ هزار و دو واقعه طلاق به ثبت رسيده است، افزود: از اين تعداد ۱۰۹ هزار و ۶۴۹ واقعه در شهر و ۱۱ هزار و ۳۵۲ واقعه طلاق در روستا‌ها رخ داده است.

وی با اشاره به اينکه در هر ماه به طور متوسط ۱۱ هزار طلاق ثبت شده است، اعلام کرد: در هر شبانه روز ۳۶۰ واقعه طلاق به رسيده است، همچنين در مقايسه کلی با سال گذشته واقعه طلاق ۶/۷ درصد کاهش يافته است.

به گفته مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی ثبت احوال در روستا‌ها طلاق ۴۲ درصد و در شهر‌ها ۰/۳ درصد کاهش به نسبت سال گذشته کاهش يافته است.

محزون درباره واقعه ازدواج در ۱۱ ماهه امسال نيز گفت: در مجموع ۷۲۶ هزار و ۳۹۰ واقعه ازدواج ثبت شده است که ۱۳۶ هزار و ۲۱۶ واقعه در روستا‌ها بوده است.

وی با اشاره به اينکه در هر ماه ۶۶ هزار و ۳۵ واقعه و در هر شبانه روز دو هزار و ۱۶۲ واقعه به ثبت رسيده است، تاکيد کرد: در هر ساعت ۹۰ واقعه ازدواج و ۱۵ واقعه طلاق به ثبت رسيده است.

مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی ثبت احوال همچنين خاطر نشان کرد: آمار ازدواج در سال جاری در مقايسه با سال گذشته ۹/۷ درصد کاهش يافته است در حالی بر اساس آمار آمار ازدواج در شهر‌ها ۱/۸ درصد رشد داشته اما در روستا‌ها آمار ازدواج ۳۹/۵ درصد کاهش يافته است.

محزون اعلام کرد: در سال جاری بيشترين طلاق‌ها مربوط به گروه سنی ۲۵-۲۹ و در زنان ۲۰-۲۴ ساله است.

وی درباره ثبت بالا‌ترين درصد طلاق در استان‌ها نيز گفت: در سال جاری در مقايسه با سال گذشته استان زنجان با رشد ۱۴/۳ درصد در راس قرار دارد و بعد از آن ايلام با ۱۳/۴ و خراسان جنوبی با ۱۲/۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتی ثبت احوال درباره واقعه ازدواج افزود: استان کرمان با ۲۳/۹ درصد کاهش واقعه ازدواج در راس قرار دارد و بعد از آن دو استان يزد و هرمزگان با کاهش ۱۷/۸ و ۱۳/۹ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016