چهارشنبه 7 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
28 بهمن» تارانتینو در یک فیلم وسترن بازی می‌کند
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵۰ سالگی کوئنتین تارانتینو، "جوان‌ترین اعجوبه سینما"

دویچه وله - کوئنتین تارانتینو را یک سینماگر غریزی می‌دانند. او که فاقد تحصیلات آکادمیک است، فیلمسازی را عمدتا در سالن‌های سینما و با تماشای فیلم‌های متفاوت از بازاری و عامیانه تا سنگین و هنری آموخت.

فیلم "سگ‌های انباری" محصول ۱۹۹۲، نخستین فیلم سینمایی کامل تارانتینو، نویدبخش کارگردانی جسور و باذوق بود که از تجربه و نوآوری ترس ندارد. این فیلم با استقبال چشمگیر منتقدان روبرو شد و راه تارانتینو را در سینمای آمریکا هموار کرد.

فیلم "داستان عامه‌پسند" (Pulp Fiction) دومین تجربه کارگردانی وی در سال ۱۹۹۴ در جشنواره کن به نمایش درآمد و نگاه‌های آکنده از تحسین و اعجاب منتقدان را به سمت این کارگردان جوان جلب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تارانتینو برای فیلم "داستان عامه‌پسند" جایزه نخل طلای کن را از آن خود کرد و به این ترتیب برای همه دوستداران سینما مسجل شد که نام این کارگردان با استعداد ۳۱ ساله به زودی بر سر زبان‌ها خواهد افتاد. او همچنین جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای "داستان عامه‌پسند" دریافت کرد که مهر تأییدی بود بر پیش‌بینی‌های منتقدان در مورد ظهور ستاره‌ای جوان در عالم سینما.

فیلم بعدی تارانتینو "جکی براون" یک داستان پیچیده و پرماجرای پلیسی بود که در سال ۱۹۹۷ به روی پرده آمد.

در کنار فیلمسازی و کارگردانی بازیگری نیز یکی از علایق جدی تارانتینو است و تا امروز معمولا در فیلم‌های خود و دیگران نقش‌هایی کوچک را بر عهده گرفته است.

تارانتینو فیلم جنایی و پرماجرای "بیل را بکش" را در دو قسمت در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ عرضه کرد. داستان این فیلم چهار ساعته بر "انتقام" استوار شده است.

بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که این فیلم از طنز و ظرافت کارهای پیشین تارانتینو دور شده است.

فیلم "حرامزاده‌های لعنتی" محصول سال ۲۰۰۹ داستانی خیالی را در زمینه‌ی تاریخ "رایش سوم" روایت می‌کند. برد پیت و کریستوف والتز در این فیلم در برابر دوربین تارانتیو بازی کردند.

تارانتینو در مورد "حرامزاده‌های لعنتی" گفته است که با فیلم او "سینما بر رژیم آلمان نازی" پیروز می‌شود.

"جانگوی آزاد شده" آخرین ساخته کوئنتین تارانتینو است که بر پرده‌ی سینما به نمایش درآمده است. این فیلم داستان درد و رنج بردگان سیاه آمریکا را در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم روایت می‌کند.

تارانتینو برای این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی شد.

تارانتینو در ۵۰ سالگی ۸ فیلم به یادماندنی خلق کرده، که برای هر کارگردانی دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016