چهارشنبه 7 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقلب ۲۰۰ میلیون پوندی مالیاتی، زیر پوشش فیلمسازی

پنج نفر (چهار مرد و یک زن) در بریتانیا که تظاهر به ساخت فیلمی هالیوودی می کردند به جرم تقلب مالیاتی به میزان ۲.۸ میلیون پوند در مجموع به ۲۰ سال زندان محکوم شده اند.

بشار عیسی، ساکن لندن که به شش سال و نیم حبس محکوم شده، گفته که برای بازپس گرفتن مازاد مالیات و مالیات بر ارزش افزوده (VAT) قصد داشته فیلمی گانگستری با هزینه ۲۰ میلیون پوند بسازد.

این چند نفر همچنین با تهیه فیلمنامه و مدارک جعلی، نزدیک به یک سال ماموران مالیات را فریب می دادند.

جولیت می، قاضی این پرونده گفته است که تقلب مالیاتی این گروه پروژه ای "پیچیده" با مقادیر زیادی "مدرک سازی" بوده است.

ایفا مادن، بازیگر زن مقیم لندن یکی دیگر از اعضای این گروه است که به دلیل ارائه "مجموعه ای از دروغ" درباره پروژه فیلمسازی شان به ماموران مالیاتی به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طارق حسن و اسامه بغدادی هر دو به چهار سال زندان و ایان شروود، نفر پنجم این پرونده به جرم در اختیار گذاشتن دفتر کارش برای استفاده از جعل اسناد به سه سال و نیم زندان محکوم شده اند.

قاضی پرونده هنگام صدور حکم بشار عیسی گفت: "نمی دانم آیا شما خیالپردازی بودید که واقعا باور داشتید فیلمی ۱۹.۶ میلیون پوندی می ساختید، یا به آسانگیری سیستم بریتانیا که مشوق فیلمسازی است، می خندیدید."

آنها به ماموران مالیاتی گفته بودند که قرار است تعدادی از هنرپیشه های سرشناس هالیوود از جمله جرمی آیرونز در این فیلم که قرار بوده در بریتانیا فیلمبرداری شود، بازی کنند.

با این حال این فیلم که "چشم اندازهای زندگی" ( Landscape of Lives) نام داشته، هرگز ساخته نشد و فقط هفت دقیقه فیلم با "کیفیتی کاملا غیرقابل استفاده" پیدا شده که در یک آپارتمان فیلمبرداری شده بود.

این گروه قصد داشتند که تریلری کم هزینه را بر اساس فیلمی با عنوان "چشم اندازهای دروغ" ( Landscape of Lies) بازسازی کنند.

"چشم اندازهای دروغ" در سال ۲۰۱۱ ساخته شده بود و بر روی دی وی دی منتشر شد.

آنها بین آوریل ۲۰۱۰ تا آوریل ۲۰۱۱ حدود ۲.۸ میلیون پوند مازاد مالیات دریافت کردند تا اینکه مقام های اداره مالیات به اقدامات انها مشکوک شدند.

هنوز چیزی از پولی که آنها از اداره مالیات باز پس گرفته اند کشف نشده. با این حال قرار است دادگاه دیگری امسال برگزار و اقدام برای مصادره اموال این پنج نفر بررسی شود.

چهار محکوم مرد این پرونده اتهام تقلب مالیاتی را رد کرده بودند و گفته بودند که آنها واقعا قصد فیلمسازی داشتند.

با این حال خانم مادن، هنرپیشه و تهیه کننده اهل ایرلند شمالی از همان ابتدا اتهامات علیه خود را پذیرفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016