یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شنبه؛ خونين‌ترين روز تصادفات رانندگی نوروز ۹۲

رييس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی روز "شنبه" ۱۰ فروردين ماه را خونين‌ترين روز تصادفات نوروزی عنوان کرد و با اشاره به اينکه در ۲۴ ساعت گذشته تصادفات فوتی و جرحی ۱۸ درصد افزايش داشته است، از تشديد فعاليت گشت‌های ويژه پليس راه برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خودروهای شخصی و عمومی از امروز خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار دکتر اسکندر مومنی، در حاشيه بازديد از پاسگاه پليس راه آزاد راه کرج-قزوين با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبری برای به حداقل رساندن تلفات تصادفات رانندگی، افزود:‌ فرمايشات رهبر معظم انقلاب مسووليت همه ما را سنگين کرده است که اميدواريم با رويکرد جديد در سال جاری کمترين تلفات تصادفات رانندگی را داشته باشيم.

وی به آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در روز شنبه ۱۰ فروردين اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته- شنبه - خونين‌ترين روز تصادفات رانندگی در نوروز امسال بود، به شکلی که تصادفات فوتی و جرحی ۱۸ درصد افزايش يافت و هشت خانواده هر کدام حداقل چهار تن از خويشاوندان خود را در اين تصادفات از دست دادند.

به گفته وی، يک مورد از تصادفات روز گذشته -شنبه - به دليل نقص فنی سيستم ترمز و مابقی عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی ، انحراف به چپ و واژگونی بوده است.

وی در عين حال به تمام رانندگانی که در دور سوم سفرهای نوروزی به مسافرت می‌روند هشدار داد و گفت که ماموران پليس راه بدون هيچ اغماضی با تخلفات حادثه‌ساز آنها برخورد می‌کنند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينکه توصيه می‌کنيم حتما زمانی که رانندگان خواب‌آلوده می‌شوند استراحت کنند، افزود: هر دو ساعت رانندگی يک ربع استراحت نياز دارد. از سوی ديگر انحراف به چپ شدت تصادفات را افزايش می‌دهد که در اين خصوص تاکيد می‌کنيم رانندگان از انجام اين تخلف به طور جدی خودداری کنند.

کاهش ۷ درصدی سوانح و حوادث رانندگی در کشور

وی با اشاره به اينکه آمارها نشان می‌دهد از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردين‌ماه سال جاری در مجموع سوانح و حوادث رانندگی در کشور هفت درصد کاهش داشته است، تاکيد کرد: تست مواد مخدر ، روانگردان و الکل در دستور کار جدی پليس در برخورد با رانندگان پرخطر قرار دارد.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به ابلاغيه‌ای که از امروز برای گشت‌های ويژه پليس راه صادر شده است، گفت: بر اين اساس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض در دستور کار قرار گرفته و تمام خودروهای حمل و نقل عمومی اعم از بار و مسافر در صورت انجام تخلفات حادثه‌ساز مورد تست مواد مخدر، روانگردان و الکل قرار می‌گيرند.

وی با اشاره به اينکه آمار تردد‌شمارهای جاده‌ای نشان می‌دهد ميزان سفرها نسبت به سال گذشته در نوروز امسال حدود ۱۰ درصد افزايش يافته است، تاکيد کرد: استان اصفهان با اختصاص ۱۵ درصد از تصادفات نوروز امسال پرتصادف‌ترين استان کشور است.

رييس پليس راهور ناجا به وضعيت استان البرز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اينکه اين استان مسير ارتباطی بسياری از استان‌های غرب، شمال و شمال‌غرب کشور است، اما آمارها نشان می‌دهد ميزان تصادفات در اين استان ۱۴ درصد و تلفات سر صحنه ۲۳ درصد در نوروز امسال در اين استان کاهش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016