شنبه 31 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایرانیها سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان پول آنتی بیوتیک می دهند

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با اشاره به بالا بودن مصرف آنتی بیوتیکها در کشور، گفت: سالانه حدود 400 میلیارد تومان بابت مصرف نابجای آنتی‌بیوتیکها هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا بلورساز روز شنبه در نشست همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و چهارمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب، افزود: مقاومت میکروبی در برابر آنتی‌بیوتیکها، مشکل تمام جهان به ویژه کشورهای جهان سومی است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای صحیح مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور، اظهار کرد: این رسالت پزشکان است که مردم را از عوارض مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها آگاه کنند. همچنین کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، نظارت جدی وزارت بهداشت را می‌طلبد.

بلورساز ادامه داد: البته مردم نیز در این میان بی‌تقصیر نیستند و به محض سرماخوردگی یا بیماری‌ ساده‌ای از این دست‌، به مصرف آنتی‌بیوتیکها روی می‌آورند. در حال حاضر وضعیت مصرف آنتی‌بیوتیکها به گونه‌ای شده است که به علت ایجاد مقاومتهای میکروبی، دیگر مصرف آنتی‌بیوتیکهای ساده جوابگو نیست و بایستی از داروهای گران‌ قیمت‌تر و قوی‌تری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بارها پزشکان کودکان در مطب‌های خود برای نوشتن داروهای ساده با والدین کودک بیمار خود دچار چالش شده‌اند، از تحویل داروهای غیر OTC توسط داروخانه‌ها به مردم نیز انتقاد کرد و گفت: بسیار پیش آمده است که بیماری به داروخانه مراجعه کرده و پزشک داروساز به جای ارائه مقدار مشخص از داروهای آنتی‌بیوتیک، دو یا سه برابر دارو به او تحویل داده است.

رئیس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان هشدار داد: هر مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک با ایجاد یک مقاومت میکروبی برابر است.

بلورساز در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی‌ و چهارمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، عنوان کرد: همه متخصصان کودکان، پزشکان عمومی و رشته‌های وابسته، مخاطب برگزاری این همایش هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: 16 امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان در این همایش در نظر گرفته شده و به بیماری‌های شایع کودکان در رشته‌های فوق تخصصی مختلف پرداخته می‌شود و علاوه بر تقدیر از پیشکسوتان حوزه پزشکی کودکان، بهترین مقاله رسیده به همایش، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان افزود: بیش از 200 مقاله به دست ما رسیده است که در خلال برگزاری روزهای همایش ارائه خواهد شد. همچنین حدود 40 میزگرد برای این همایش در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016