یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«آلن دلون» به شب آخر جشنواره کن هیجان داد

«آلن دلون»، بازیگر سرشناس سینمای فرانسه به پاس یک عمر دستاورد سینمایی در جشنواره کن مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که شب گذشته (چهارم خرداد) در سالن «دبوسی» برگزار شد، از این بازیگر مشهور سینمای جهان به پاس یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر شد.

پس از آن فیلم «بعدازظهر بنفش» که در سال 1960 به کارگردانی «رنه کلمنت» و با بازی او ساخته شده است، به نمایش درآمد. «آلن دلون» که مدیر جشنواره او را همراهی می‌کرد، در سخنانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره کن، از برپایی این برنامه ابراز خوشحالی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی پس از پایان فیلم نیز به شدت مورد تشویق قرار گرفت و بار دیگر به روی سن رفت و از حاضران تشکر کرد. اکثر حاضران در سالن را افراد سالخورده که با فیلم‌های این بازیگر خاطره دارند، تشکیل می‌دادند.

این بازیگر 77 ساله که هم‌اکنون در سوئیس اقامت دارد، در طول بیش از نیم‌قرن حضور در عرصه سینما در بیش از 100 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است.

فیلم «بعدازظهر بنفش» که نقطه‌ عطف فعالیت سینمایی «آلن دلون» محسوب می‌شود و او را به شهرت جهانی رساند، به عنوان بخشی از فعالیت‌های بخش کلاسیک جشنواره کن نمایش داده شد.

در این مراسم، «امیر اسفندیاری»، مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی که مسئولیت چتر سینمایی ایران را در جشنواره فیلم کن عهده‌دار بود، حضور داشت.

«آلن دلون» که در سال 1995 جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره برلین را دریافت کرد، در سال 1985 جایزه «سزار» بهترین بازیگر مرد فرانسه را هم گرفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016