دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصیل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه تمامی مدارسی که کودکان و دانش آموزان افغان در آن تحصیل می‌کنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور بین‌الملل این وزارتخانه است، گفت: با مدارس غیرقانونی برخورد می کنیم.

عزیز کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره تعداد دانش آموزان اتباع افغان در مدارس ایران، افزود: در حال حاضر حدود 310 هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس ایران در حال تحصیل هستند و افرادی که دارای مدارک قانونی اقامت هستند هیچگونه مشکلی برای سکونت و ادامه تحصیل ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تمامی مدارسی که کودکان و دانش آموزان افغان در آن تحصیل می‌کنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور بین‌الملل این وزارتخانه است و به جز این مدارس هیچ مدرسه دیگری برای افاغنه در سطح کشور نداریم و چنانچه مدرسه‌ای خارج از نظارت دستگاه‌های حاکمیتی وجود داشته باشد غیرقانونی بوده و با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره اقامت مدت موقت اتباع غیرمجاز دارای کودکان در سن تحصیل که با دستور رییس جمهور در سال گذشته همچنان در ایران زندگی می‌کنند نیز تصریح کرد: این افراد گروه‌های خانواری بودند که در طرح ساماندهی اتباع شرکت کردند. تعداد آنها حدود یک میلیون و 419 هزار افغان غیرمجاز است که در طرح ساماندهی شرکت کردند.

کاظمی ادامه داد: از این تعداد اتباع غیرمجاز افغان، تعدادی مجرد بودند که حدود 80 هزار نفرشان پس از رفتن به کشور خود با روادید قانونی به ایران بازگشتند.

وی افزود: در بخش خانواری نیز حدود 400 هزار نفر با دستور مسوولان ایران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان در ایران روادید و ویزا دریافت کردند که برای این تعداد 136 هزار جلد پاسبورت تعلق گرفت و تا زمانی که روادید آنها اعتبار دارد حق اقامت در ایران را دارند و پس از پایان اعتبار روادیدشان باید به افغانستان بازگشته و پس از شش ماه اقامت در کشورشان در صورت تمایل مجدد، به صورت قانونی به ایران بازگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016