سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهيمه رحيمی خالق داستان‌های عامه پسند درگذشت

مهر ـ فهيمه رحيمی نويسنده معروف ايرانی و صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند در اثر بيماری سرطان درگذشت.

بابک شيرازی پسر مرحوم فهيمه رحيمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اين خبر اظهار داشت: مرحوم مادرم از سه سال قبل دچار بيماری سرطان معده شده بود و با وجود درمان‌هايی که صورت گرفت و بهبودی نسبی که حاصل شد، از ۹ ماه قبل دوباره بيماری‌اش عود کرد.

وی افزود: بيماری مادرم از بيست روز پيش عود کرد و منجر شد که وی را در بيمارستان مهر تهران بستری کنيم و در نهايت ساعت ۵ صبح امروز در سن ۶۱ سالگی در بخش مراقبت‌های ويژه اين بيمارستان فوت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته شيرازی زمان دقيق مراسم تشييع اين نويسنده فقيد کشور هنوز مشخص نيست و خانواده وی در حال تلاش برای خاکسپاری او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) هستند.

فهيمه رحيمی نويسنده صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند در سال‌های دهه شصت و هفتاد ايران بود که با انتشار رمان «بازگشت به خوشبختی» در سال ۱۳۶۸ به شهرت رسيد.

رحيمی را می‌توان به جرات صاحب سبک دانست چرا که اقبال بسياری از رمان‌هايش، ديگران را واداشت از آثار او دنباله‌روی کنند. اتوبوس، عشق و خرافات، کوچه باغ يادها، برجی در مه، خلوت شب‌های تنهايی، روزهای سرد برفی، خيال تو، عاليه، رز کبود، شيدايی، بانوی جنگل، حرم دل، آريانا، پنجره، بازگشت به خوشبختی، تاوان عشق، پاييز را فراموش کن، ماندانا، زخم‌خوردگان تقدير، هنگامه، ابليس کوچک، اشک ستاره و... از جمله آثار فهيمه رحيمی هستند.

بسياری از منتقدان ايرانی نوشته‌های فهيمه رحيمی را با آثار «دانيل استيل» برابر می‌دانند اما او دوست داشت خودش باشد و برابری با ديگران را هيچ‌گاه مايه افتخار خود نمی‌دانست.

وی در يکی از آخرين گفتگوهای مطبوعاتی خود اظهار داشته بود عاشق نوشتن است و افزوده بود: «هر وقت پرنده کلمه دور سرم پرواز کند، می‌دانم بايد دست به قلم بنشينم و وارد دنيای تازه‌ای شوم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016