دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرويز شهبازی: دربند را اصلاح نمی‌کنم

روزنامه بهار ـ پرويز شهبازی در جديدترين اظهارنظرش درباره اصلاحيه‌های فيلم «دربند» گفت: «به هيچ عنوان اصلاحيه‌های جديد را قبول نمی‌کنم و نسخه معيارم برای نمايش عمومی، نسخه به نمايش درآمده در جشنوار‌ه سی‌ويکم فجر است. بنده اين فيلم را مطابق فيلمنامه‌ای ساختم که آقای سماواتی، تهيه‌کننده، پروانه ساخت گرفته است؛ بنابراين مواردی که خواستار سانسور آن هستند در فيلمنامه بوده است و در آن مقطع ايرادی نگرفتند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: «حالا اگر اعضای شورای پروانه ساخت با اعضای شورای پروانه نمايش تفاوت دارند و نظراتشان يکی نيست، اين اشکال ساختاری آن‌هاست و بايد اصلاحش کنند يا نماينده شورای پروانه ساخت با نماينده شورای پروانه نمايش گفت‌وگو کند و از مجوزی که به ما دادند دفاع کنند.»

شهبازی با اشاره به نقل‌ قول اخير سخنگوی سازمان سينمايی مطرح کرد: «سخنگوی سازمان سينمايی از ما می‌خواهد که با سازمان سينمايی «تعامل مثبت» بکنيم، خب يک مقدار هم خودشان با خودشان تعامل مثبت بکنند! شورای پروانه نمايش عقيده شورای پروانه ساخت را قانونی بداند و به آن احترام بگذارد.»

کارگردان «دربند» با تاکيد بر اين‌که اصلاحيه‌های جديد را قبول نمی‌کند، ادامه داد: «می‌گويم جديد، چون قبلا در موقع جشنواره سی‌ويکم از ما خواستند که يکی از ديالوگ‌ها و همچنين يکی از نماهای فيلم را حذف کنيم که برای ما ناراحت‌کننده بود و نامه‌نگاری کرديم، اما خب طبق معمول مرغ آقايان يک‌پا داشت و اصرار کردند و چون ما نخواستيم يک سال‌ونيم زحمت همکارانمان ناديده گرفته شود، ديالوگ مورد نظر و تصوير مربوطه را که چکيدن يک قطره خون بود از داخل فيلم برداشتيم. حالا دوباره گفته‌اند کل صحنه‌های مربوط به آن سکانس حذف شود. اين مقدار بی‌توجهی به شخصيت‌سازی و داستان واقعا برای من باورکردنی نيست، اين طوری فيلم الکن می‌شود و ما نمی‌توانيم جواب تماشاگر را بدهيم. اصلا فيلم ناقص می‌شود چون در جاهايی از فيلم، شخصيت‌ها درباره اين سکانس حرف می‌زنند و با حذف آن، تماشاگر سردرگم می‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016