سه شنبه 18 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر فرهنگ: دولت اسلامی باید از مساجد حمایت کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص 270 میلیارد تومان اعتبار از سوی این وزارتخانه به برخی از مراکز دینی از جمله مساجد در سال گذشته خبر داد و گفت: لازمه تحقق مسجد تراز اسلامی، وجود امام جماعت با نشاط است.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با اینکه چگونه مساجد می‌توانند به تراز اسلامی برسند؟ اظهار کرد: یک بخشی از کار مساجد بحث سخت‌افزاری و تعمیر و عمران فیزیکی آنها است و بر این اساس هر مقدار مساجد ما زیباتر باشند و خدمات بهتری ارائه دهند قطعا برای مردم جذاب و موثرتر خواهند بود، ولی این قدم اول بوده و در عین اینکه لازم است ولی کافی نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مهم‌ترین موضوع در این زمینه، این است که عمران مساجد به رونق آنها و حضور مردم در مساجد است و اینکه درِ مساجد زمان نماز باز شده، کمترین انتظار از مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مساجد باید پررونق بوده و محافل گوناگون و مباحث تفسیری و جلساتی برای بزرگداشت مناسبت‌ها و ویژه جوانان برگزار کنند تا جوانان حضوری چشمگیر در مساجد داشته باشند که ما به سهم خود سعی کرده‌ایم با توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه فعالیت کنیم.

حسینی اظهار کرد: در قانون برنامه هم آمده که 25 درصد مساجد ما باید دارای کانون‌های فرهنگی هنری باشند که البته این نگاه اولیه است و ما فکر می‌کنیم که باید این کانون‌ها در کنارهر مسجدی وجود داشته باشند و نیز دارای کتابخانه باشند و حتی در آنها فعالیت‌های ورزشی انجام شود و این به معنای مسجدمحوری به شکل اساسی آن است.

وی افزود: لازمه تحقق این رویداد این است که امام جماعت مسجد، دارای نشاط و شادابی باشد و این اعتقاد را داشته باشد و هیات امنای مساجد نیز افرادی باشند که بخواهند دائما فعالیت‌های مسجد را توسعه دهند نه اینکه آنها را محدود کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: دولت نیز باید حمایت‌های خود را نیز نسبت به مساجد داشته باشد برای نمونه سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه مستقیما وارد عمل شد و اعتبار بی‌سابقه‌ای به میزان 270 میلیارد تومان به مساجد، مصلی‌ها، امامزادگان و حوزه‌های علمیه برای اولین بار توسط این وزارتخانه تخصیص داده شد.

حسینی اظهار کرد:‌ همچنین کمک‌هایی از ناحیه سازمان اوقاف و یا دیگر دستگاه‌ها نیز در این عرصه لحاظ می‌کنیم و این حمایت‌ها باید ادامه پیدا کنند و این به معنای دولتی کردن مساجد نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت اسلامی وظیفه دارد که از مساجد پشتیبانی و حمایت کند و هر مقدار در این زمینه به ویژه در مناطق محروم کار انجام شود ارزشمند است و می‌تواند موجب رونق بیشتر مساجد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016