پنجشنبه 17 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفت‌وآمد مشمولان خارج از کشور به ایران آزاد شد

قانون تغییر کرد و حالا، مشمولان ایرانی ساکن کشورهای خارجی می‌توانند بدون دغدغه مشکل سربازی به داخل سفر کنند.

به گزارش روزنامه شرق، این قانون جدید را سردار کمالی اعلام کرد. در همین‌باره روز گذشته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پی انتشار خبر آزادشدن تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور به ایران، سوالات و مسایل مختلفی از سوی عده‌ای مطرح شد که جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به تشریح جزییات اجرای این مقررات پرداخت.

سردار موسی کمالی دراین‌باره به ایسنا گفت: در گذشته مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور حق تردد به داخل و خارج را نداشته و در صورت ورود به خاک ایران تا زمان انجام خدمت سربازی، اجازه خروج به آنان داده نمی‌شد و تنها آن‌دسته از مشمولانی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده بودند، می‌توانستند سالی یک‌بار و حداکثر به مدت سه ماه به کشور تردد کرده یا با پرداخت مبلغ 10میلیون‌تومان سربازی خود را خریداری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان اینکه براساس مقررات قبلی، افرادی که از سال 83 به بعد از کشور خارج شده بودند، حق ورود به کشور را نداشتند، اظهار کرد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که دانشجویان و مشمولان ایرانی بسیاری در کشور حضور دارند که با این شرایط امکان ترددشان به کشور وجود ندارد. بنابراین اقدام به بازنگری در این مقررات کردند.

کمالی با بیان اینکه بر اساس مقررات جدید که از روز چهاردهم مردادماه ابلاغ شد، ورود و خروج مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به داخل آزاد شده، گفت: بر این اساس هریک از مشمولان ایرانی مقیم هریک از کشورهای خارجی در صورتی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند دو بار در سال و به مدت حداکثر سه ماه به کشور تردد کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه افرادی که وارد غیبت شده باشند، فراری بوده یا به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده باشند نیز در شمول این مقررات قرار می‌گیرند، اظهارکرد: بر اساس این قانون، تنها شرطی که سبب مجازشدن تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور به داخل می‌شود، اقامت سه ساله در خارج از کشور است. به گفته وی، آن‌دسته از مشمولان دارای تابعیت مضاعف نیز که دارای پدر یا مادر ایرانی یا در ایران متولد شده باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016