پنجشنبه 17 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده ناشی از فعالیت سامانه بارشی روزهای اخیر در نواحی مرکزی و جنوبی استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این استان گفت: بیشترین میزان بارش‌ها در مناطق رحمان‌آباد کارواندر در شهرستان خاش، اسپکه در شهرستان نیکشهر، ابتر در شهرستان ایرانشهر، پسکوه در شهرستان سراوان و کهیر از توابع شهرستان چابهار بود که اغلب این بارش‌ها به صورت رگباری و در مدت زمان کم باعث طغیان رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب در این مناطق شد.

وی افزود: از اولین ساعات وقوع سیل در این مناطق کار امدادرسانی به روستاها و بازگشایی جاده‌های روستایی آغاز شد و در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی در استان در حالت عادی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استاندار سیستان و بلوچستان از برآورد خسارات ناشی از سیل توسط بنیاد مسکن استان خبر داد و تصریح‌کرد: در مجموع تاکنون به واحدهای مسکونی بیش از 200 روستا از 30 تا 100 درصد خسارت وارد آمده که به ترتیب عبارتند از: شهرستان خاش 250 واحد، شهرستان نیکشهر 150 واحد، شهرستان سیب و سوران 122 واحد، شهرستان زاهدان 100 واحد، شهرستان قصرقند 80 واحد و شهرستان سراوان 70 واحد است.

ناروئی ادامه‌داد: تعداد 50 اکیپ کاری شرکت توزیع برق استان با امکانات و تجهیزات کامل مشغول بازسازی و رفع قطعی برق در مناطق خسارت دیده هستند.

وی با اشاره به ذخیره آب، ناشی از بارندگی‌های اخیر در سدهای استان، گفت: ظرفیت ذخیره آب در سد پیشین 175 میلیون مترمکعب بود. در حال حاضر 100 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، سد زیردان با207 میلیون متر مکعب ظرفیت، 78 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، سد خیرآباد با ظرفیت 27 میلیون مترمکعب‌آب، 13 میلیون متر مکعب موجودی آب دارد، همچنین سد ماشکید با ظرفیت67 میلیون مترمکعب، 27 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016