سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد رسول‌اف رئيس افتخاری جشنواره فيلم نورنبرگ شد

• محمد رسول‌اف، سينماگر ايرانی، رياست افتخاری جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ سال ۲۰۱۳ را بر عهده گرفته است. اين جشنواره حقوق بشری از تاريخ ۲ تا ۹ اکتبر در شهر نورنبرگ آلمان برگزار می‌شود.

دويچه وله ـ آندريا کوهن (Andera Kuhn) مدير اجرايی جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ روز سه‌شنبه (۱۲ شهريور/۳ سپتامبر) با اعلام خبر رياست افتخاری رسول‌اف گفت، دلبستگی اين کارگردان ايرانی به فيلم و جسارت‌اش در امور حقوق بشر، نشانه‌های عالی برای نمايندگی فستيوال فيلم حقوق بشر نورنبرگ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير اجرايی جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ هم‌چنين خبر داد که فيلم تازه آقای رسول‌اف با نام "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند" در جشنواره نورنبرگ نمايش داده خواهد شد.

اين فيلم در بهار امسال (۲۰۱۳) جايزه بزرگترين انجمن منتقدان سينمايی جهان را از آن خود کرد. بخش‌های عمده فيلم "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند" به شکل پنهانی در ايران فيلم‌برداری شده و صحنه‌هايی از آن نيز در خارج از کشور ساخته شده است.

محمد رسول‌اف، در سال ۱۹۷۳ در شيراز به دنيا آمده و فارغ‌التحصيل رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شيراز است. نخستين تجربه سينمايی او با نام "گاگومان" برنده سيمرغ بلورين از جشنواره دولتی "فجر" بود.

در حوادث پس از انتخابات خرداد ۱۳۸۸، رسول‌اف به همراه جعفر پناهی و شماری از حاضران در خانه پناهی بازداشت و پس از محاکمه در آذر ماه سال ۱۳۸۹ به شش سال حبس تعزيری و ممنوعيت خروج از کشور محکوم شد.

ممنوعيت خروج او از ايران، به دليل نمايش فيلم "به اميد ديدار" در شصت و چهارمين جشنواره فيلم کن لغو شد. رسول‌اف هم‌اکنون ساکن شهر هامبورگ آلمان است.

جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ هر دو سال يکبار با سازماندهی انجمن جهانی فيلم حقوق بشر و شهرداری نورنبرگ در ماه اکتبر برگزار می‌شود. همراه با آن جايزه حقوق بشر نورنبرگ نيز هر دو سال يکبار اعطا می‌گردد.

عبدالفتاح سلطانی، وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر ايرانی که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد يکی از برندگان جايزه حقوق بشر اين فستيوال (سال ۲۰۰۹) بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016