چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرپرست وزارت علوم: سريال فرارمغزها پايان مي‌يابد

جعفر توفيقي در مدت كمتر از دو ماه از سرپرستي‌اش در وزارت علوم نشان داد مديريت علمي و كارشناسي را بر مديريت سياسي ترجيح مي‌دهد.

به گزارش روزنامه اعتماد، حضور او در صدر وزارت علوم در حال حاضر كف مطالبات دانشگاهيان است. توفيقي در اين مدت تعامل سازنده‎يي با مجلس داشت و ابهامات و حاشيه‌هايي كه پيش از اين پيرامون او مطرح بود، تاحدود زيادي برطرف شد.

توفيقي در گفت‌وگو با «خانه ملت» در رابطه با انتقادات وارده به وي هنگام وقوع حوادث سال 88، گفت: درباره مسائل سال 88 در مجلس و در حضور نمايندگان توضيحات كاملي را براي شفاف‌سازي اذهان عمومي ارائه خواهم كرد.

توفيقي در پاسخ به سوالي مبني بر شناخته شدن وي در جامعه به عنوان چهره سياسي يا چهره علمي، گفت: من به هيچ‌وجه چهره سياسي نبوده و در 40 سال گذشته در تمام مقاطع زماني در خدمت آرمان‌هاي انقلاب و نظام بوده‌ام، همچنين قبل از انقلاب به هيچ‌وجه عضو هيچ گروه يا تشكل سياسي و حزب سياسي نبوده و متعلق به هيچ جريان سياسي در كشور نيستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: رزومه‌كاري و زندگينامه علمي و مديريتي من نشان‌دهنده شخصيت علمي من بوده و در تمام زندگي بيشتر به كارهاي مديريتي و اجرايي پرداخته‌ و فعاليت‌هاي مديريتي و اجرايي من صددرصد در خدمت نظام آموزش عالي كشور بوده است، از طرف ديگر همواره من از آرمان‌ها و ارزش‌هاي نظام دفاع كرد‌ه و خدمت به نظام در دستور كار هميشه من بوده است.

حمايت از نخبگان براي جلوگيري از فرار مغزها، كيفيت دانشگاه پيام نور، مديريت فعاليت‌هاي سياسي در دانشگاه، وجود تشكل‌هاي دانشجويي در جهت سرعت دادن به توسعه علمي، بازگشت دانشجويان و اساتيد ستاره‌دار به محيط تحصيل از جمله موضوعات مطرح شده از سوي توفيقي بود. به گفته توفيقي، ايجاد نكردن فرصت‌هاي شغلي از جمله مواردي است كه به افزايش مهاجرت نخبگان از كشور دامن مي‌زند و لازم است برنامه‌ريزي دقيقي صورت گيرد تا نخبگان بتوانند منشا تاثير و اثر در جامعه خود شوند.

توفيقي ايجاد فضاي مناسب فرهنگي و سياسي كشور را از ديگر دلايل خروج نخبگان خواند و گفت: اميد است با سياستي كه در دولت تدبير و اميد وجود دارد فضاي بازتري براي فعاليت‌هاي سياسي، فرهنگي و آزادانديشي دانشجويان فراهم شود تا شاهد كاهش مهاجرت نخبگان از كشور باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016